DSpace@İnönü

The opinions of school administrators about social media

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Münir
dc.contributor.author Üstüner, Mehmet
dc.date.accessioned 2018-12-18T12:23:38Z
dc.date.available 2018-12-18T12:23:38Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Şahin, M. ve Üstüner, M. (2018). Sosyal Medyaya İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19(1), 335-355. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/489071
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9258
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 1, 2018 ss. 335-355 DOI: 10.17679/inuefd.334250 tr_TR
dc.description.abstract Öz Bu çalışmanın amacı sosyal medyaya ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemektir. Veriler nitel araştırma desenlerinden olgubilim desenine uygun olarak uzman görüşleri doğrultusunda geliştirilen görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya ilinde ortaokul ve lise düzeyindeki okullarda görev yapan 26 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ses kayıt yöntemi ile veriler toplanmış ve içerik analiz yöntemi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, okul yöneticilerinin sosyal medyanın öğrencilerin davranışına ilişkin görüşlerinin olumlu ve olumsuz davranışlar olarak iki tema altında toplandığı görülmüştür. Okul yöneticileri “olumlu paylaşımları”, öğrencilerin “kendilerini geliştirmelerini” önemli olumlu görüşler olarak ifade ederken, olumsuz görüşlerden en fazla öğrencilerin “bozuk ve küfürlü dil kullanmaları” ve “kötüye merak uyandırma” görüşlerini ifade etmişlerdir. Sosyal medyanın akademik başarıya etkisine ilişkin olarak “bilgiye ulaşma” olumlu görüş olarak, “aşırı zaman harcama” ise olumsuz görüş olarak ifade edilmiştir. Okul yöneticilerinin en fazla “bilgilenme” ve “kaynak bulma” konularında sosyal medyanın eğitimi desteklediği görüşlerini paylaşmışlardır. “Zaman kaybına yola açma”, ve “bağımlılık yapma” ise en önemli engelleyici özellikler olarak ifade edilmiştir. Bilinçsiz sosyal medya kullanımı bağımlılık yaratmakla birlikte öğrencilerin istenmeyen davranışlar edinmelerine de neden olmaktadır. En önemli özelliği iletişim olan sosyal medyanın bilgiye ulaşma ve eğitsel materyal bulma gibi önemli eğitsel özellikleri bulunmaktadır. Sosyal medya kullanımına ilişkin olarak bir denetim mekanizmasının geliştirilmesi, öğrencilerin zamanın önemi konusunda eğitilmeleri, sosyal medyanın eğitsel amaçlı kullanılmasına yönelik çalışmaların yapılması, sosyal medyanın eğitim amaçlı kullanımına ilişkin yeni teknik ve metotların geliştirilmesi sosyal medya kaynaklı olumsuzlukları önlemede etkili olabilir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Akademik Başarı, Destekleyici Sosyal Medya, Engelleyici Sosyal Medya, Sosyal Medya ve Eğitim tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.334250 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Akademik başarı tr_TR
dc.subject Destekleyici sosyal medya tr_TR
dc.title The opinions of school administrators about social media tr_TR
dc.title.alternative Sosyal medyaya ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 335 tr_TR
dc.identifier.endpage 355 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster