DSpace@İnönü

Examination of mathematics teacher candidates' reasoning skills on geometric shapes in terms of university and class level variables

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İlhan, Aziz
dc.contributor.author Aslaner, Recep
dc.date.accessioned 2018-12-19T09:00:07Z
dc.date.available 2018-12-19T09:00:07Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation İlhan A. ve Aslaner R. (2018). Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 82-97. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/529446
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9265
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 ss. 82-97 DOI: 10.17679/inuefd.332285 tr_TR
dc.description.abstract Öz Bu çalışmada, matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerileri üniversite ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından İncelenmiştir. Bu nedenle çalışmada tarama türlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bulunan iki üniversitede 2015-2016 güz döneminde öğrenim görmekte olan 266 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan GŞAYB testi kullanılmıştır. Katılımcıların sınıf düzeyleri temel alınarak Frekans (f), Yüzde (%) ve Ortalama (𝑋�̅) değerlerinden, verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre; ANOVA, Tukey ve t-testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilere göre matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerilerinin orta düzeyde olduğu, bu düzeyin sınıflar arasında anlamlı farklılığa sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca üniversite değişkenine göre de anlamlı farklılık gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme beceri düzeylerini geliştirecek öğretim yöntemlerini içeren deneysel çalışmaların yapılabileceği tavsiye edilmiştir. Anahtar Kelimeler Şekilsel kavram kuramı, geometrik muhakeme, geometri öğretimi. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.332285 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Şekilsel kavram kuramı tr_TR
dc.subject Geometrik muhakeme tr_TR
dc.subject Geometri öğretimi tr_TR
dc.title Examination of mathematics teacher candidates' reasoning skills on geometric shapes in terms of university and class level variables tr_TR
dc.title.alternative Matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerilerinin üniversite ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 82 tr_TR
dc.identifier.endpage 97 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster