DSpace@İnönü

Integrating oral history into social studies courses as a constructivist learning and teaching method

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dere, İlker
dc.contributor.author Dinç, Erkan
dc.date.accessioned 2018-12-19T12:04:56Z
dc.date.available 2018-12-19T12:04:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Dere, İ. Dinç, E. (2018). Yapılandırmacı Bir Öğrenme ve Öğretme Yöntemi Olarak Sözlü Tarihin Sosyal Bilgiler Derslerine Entegrasyonu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 115-127. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/529453
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9267
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 ss. 115-127 DOI: 10.17679/inuefd.335686 tr_TR
dc.description.abstract Öz Sözlü tarih, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Kanada gibi ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de eğitim alanında yeterince kullanılmadığı için eğitim uygulamalarına sistemli bir şekilde entegre edilememiştir. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak tasarlanan çalışmanın amacı, sözlü tarihin sosyal bilgiler derslerindeki pedagojik potansiyelini, katkılarını ve sosyal bilgiler derslerine entegre edilme sürecinde karşılaşılabilecek muhtemel sorunları belirlemektir. Bu amaçlara ulaşmak için araştırma modeli olarak nitel araştırma yöntemlerinden keşfedici araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örneklem yöntemine göre 6. sınıf öğrencilerinden (20) oluşturulmuştur. Toplanan veriler, içerik analiziyle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışmanın bulguları; sözlü tarih uygulamasının öğrencilere kişisel, akademik ve psikolojik boyutlarda çeşitli katkıları olduğunu göstermektedir. Çünkü bu çalışma, öğrencilerin en çok iletişim becerilerini geliştirmiş, bunun yanında tarihsel araştırma basamaklarını kullanma, görüşme yapma, yerel tarihi öğrenme ve özgüven kazanma gibi birçok katkı yapmıştır. Bütün bu sonuçlar, sözlü tarihin sosyal bilgiler derslerinde etkili ve verimli bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak kullanılabileceğini ortaya çıkarmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler eğitimi, Sözlü tarih, Entegrasyon, Yapılandırmacılık, İletişim becerileri tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.335686 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler eğitimi tr_TR
dc.subject Sözlü tarih tr_TR
dc.subject Entegrasyon, Yapılandırmacılık, tr_TR
dc.title Integrating oral history into social studies courses as a constructivist learning and teaching method tr_TR
dc.title.alternative Yapılandırmacı bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak sözlü tarihin sosyal bilgiler derslerine entegrasyonu tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 115 tr_TR
dc.identifier.endpage 127 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster