DSpace@İnönü

The ımpact of pre-primary education on students’ academic achievement in later schooling years: teog exams

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Anasız, Burcu Türkkaş
dc.contributor.author Ekinci, C. Ergin
dc.contributor.author Anasız, B. Yağız
dc.date.accessioned 2018-12-21T07:42:11Z
dc.date.available 2018-12-21T07:42:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Anasız, B, T. Ekinci, C, E. Anasız, B, Y. (2018). Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 154-173. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/534661
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9270
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 ss. 154-173 DOI: 10.17679/inuefd.374051 tr_TR
dc.description.abstract Öz Karma yöntemle desenlenen bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime katılımın öğrencilerin daha sonraki yıllardaki akademik başarılarını etkileyip etkilemediğini Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) sonuçlarına ve ebeveynlerin çocuklarını okul öncesi eğitime gönderme ve göndermeme nedenlerini kendi görüşlerine dayalı olarak belirlemektir. Araştırmanın nicel boyutuna ilişkin çalışma grubunu 2015-2016 eğitim yılında Muğla ili Ula ilçesi sınırları içinde yer alan 7 ortaokuldan TEOG sınavına katılan öğrenciler oluştururken, nitel boyutuna ilişkin çalışma grubunu araştırmanın nicel boyutuna ilişkin çalışma grubunda yer alan 12 çocuğun ebeveyni oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verilerini okul kayıtlarından sağlanan TEOG puanları oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verileri ebeveynlerle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Nicel verilerin çözümlenmesinde betimsel ve karşılaştırma istatistikleri kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın temel sonuçları: (1) Okul öncesi eğitime katılım ister kırsal ister kentsel yerleşim yerlerinde olsun öğrencilerin akademik başarısını olumlu yönde önemli ölçüde etkilemektedir. (2) Öğrencilerin akademik başarıları okul öncesi eğitime katılımdan bağımsız olarak kız öğrenciler lehine daha yüksektir. (3) Okul öncesi eğitime katılım kız ve erkek öğrenciler arasındaki başarı farkını azaltmaktadır. (4) Cinsiyet, ebeveynlerin çocuklarını okul öncesi eğitime gönderip göndermemelerinde belirleyici bir etken değildir. (5) Çocukları okul öncesi eğitimden yararlanan ve yararlanmayan ebeveynler okul öncesi eğitimin olası yararlarının önemli ölçüde farkındadırlar. Anahtar Kelimeler: . Okul öncesi eğitim, akademik başarı, TEOG sınavı, Türkiye tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.374051 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Akademik başarı tr_TR
dc.subject TEOG sınavı tr_TR
dc.subject Türkiye tr_TR
dc.title The ımpact of pre-primary education on students’ academic achievement in later schooling years: teog exams tr_TR
dc.title.alternative Okul öncesi eğitime katılımın daha sonraki yıllardaki akademik başarıya etkisi: teog sınavları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 154 tr_TR
dc.identifier.endpage 173 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster