DSpace@İnönü

What pre-service primary teachers think about ınstruction of life studies course?

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Utkur, Nur
dc.date.accessioned 2018-12-21T08:04:09Z
dc.date.available 2018-12-21T08:04:09Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ütkür, N. (2018). Sınıf öğretmeni adayları hayat bilgisi derslerinin öğretimine yönelik neler düşünüyor, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 189- 203. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/535260
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9272
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 ss. 189-203 DOI: 10.17679/inuefd.340146 tr_TR
dc.description.abstract Öz Sınıf öğretmenliği programına yeni başlayan öğretmen adaylarının Hayat Bilgisi derslerinin nasıl işlenmesini tercih ettiklerine yönelik görüşlerinin alınması bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda 1. sınıfta öğrenim görmekte olan 38 öğretmen adayına açık uçlu anket uygulanmıştır. Ankette yer alan sorular, öğretmen adaylarının Sınıf Eğitimi programını neden seçtikleri, Hayat Bilgisi Öğretimi dersinde işleneceklere ve kullanılan öğretim yöntemlerine yönelik görüşlerinin neler olduğuyla ilişkilidir. Yapılan içerik analizi sonucunda öğretmen adaylarının çoğunluğunun puanları bu bölüme yettiğinden, azınlığınınsa bu mesleği istediklerinden bu bölümü seçtikleri tespit edilmiştir. Ayrıca Hayat Bilgisi öğretimi derslerinin günlük hayattan örneklerle işlenmesini tercih ederken, ileride işleyecekleri derslere yönelik uygulamalar yaptırılmasının kendileri için yararlı olacağını düşünmektedirler. Ancak öğretmen adaylarından bazıları bu derslerde tarih, coğrafya, vatandaşlık gibi ezber içeren derslerin yer alacağını düşündüklerini, bu nedenle derslerin sıkıcı olacağını tahmin ettiklerini belirtmektedirler. Hayat Bilgisi derslerinde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinden örnek olay incelemesi ve drama ile ilgili olumlu görüşlerde bulunmuşlardır. Örnek olay incelemesiyle ilgili daha çok günlük yaşamdan örnek vermek ve konuyla ilgili örnek bir durumu anlatmak şeklinde görüş belirten öğretmen adayları, dramayla ilgili canlandırma, olayı yaşatmak ve uygulamak, eğlenceli şeklinde yorumlarda bulunmuşlardır. Öğretmen adayları bu öğretim yöntemlerinin Hayat Bilgisi derslerinde kullanılmasının yararlı olacağını düşünmektedirler. Anahtar Kelimeler: Hayat bilgisi öğretimi, sınıf öğretmeni adayları, örnek olay incelemesi, drama. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.340146 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hayat bilgisi öğretimi tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni adayları tr_TR
dc.subject Örnek olay incelemesi tr_TR
dc.subject Drama tr_TR
dc.title What pre-service primary teachers think about ınstruction of life studies course? tr_TR
dc.title.alternative Sınıf öğretmeni adayları hayat bilgisi derslerinin öğretimine yönelik neler düşünüyor? tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 189 tr_TR
dc.identifier.endpage 203 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster