DSpace@İnönü

The ınvestigation of preservice teachers’ perception about science and scientist via metaphoric analysis

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özgün, Bilgi Başak
dc.contributor.author Gürkan, Gülşah
dc.contributor.author Kahraman, Sibel
dc.date.accessioned 2018-12-21T08:12:52Z
dc.date.available 2018-12-21T08:12:52Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Özgün, B. B., Gürkan, G. & Kahraman, S. (2018). Öğretmen adaylarının bilim ve bilim insanı kavramlarına ilişkin algılarının metafor analizi aracılığıyla incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 204-225. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/535268
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9273
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 ss. 204-225 DOI: 10.17679/inuefd.394780 tr_TR
dc.description.abstract Öz Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının “bilim” ve “bilim insanı” kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine göre tasarlanan çalışmada, içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Veriler, 62 fen bilgisi, 45 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 107 öğretmen adayının “Bilim/Bilim İnsanı …… gibidir. Çünkü ……” ifadelerini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Sonuçlarımıza göre, öğretmen adayları “Bilim” kavramı için 85, “bilim insanı” kavramı için 80 geçerli metafor üretmiştir. Öğretmen adaylarından elde edilen verilerde “bilim” kavramı için en çok “Kitap” (f=5), “bilim insanı” kavramı için ise “Güneş” (f=5) metaforu kullanılmıştır. Elde edilen metaforlar daha sonra ortak özellikleri ve benzerlikleri dikkate alınarak kategorileştirilmiş ve “bilim” kavramı için sekiz, “bilim insanı” kavramı için altı kategori elde edilmiştir. Öğretmen adayları “bilim” kavramını çoğunlukla “emek-çaba ve araştırmaya bağlı” (f=17) bir yapı, “bilim insanı” kavramını ise “araştıran, çabalayan, çalışkan bir kişi” (f=31) olarak görmektedir. Kavramsal kategoriler, öğretmen adaylarının cinsiyeti, sınıf düzeyleri ve bölüm türü bakımından da farklılaşmıştır. “Bilim” ve “bilim insanı” kavramlarına ilişkin oluşturulan metaforlar arasında olumsuz bir metafora rastlanmamıştır. Anahtar Kelimeler: Bilim, Bilim insanı, Metafor, Fen bilgisi öğretmeni adayı, Sınıf öğretmeni adayı tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.394780 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilim tr_TR
dc.subject Bilim insanı tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject Fen bilgisi öğretmeni adayı tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni adayı tr_TR
dc.title The ınvestigation of preservice teachers’ perception about science and scientist via metaphoric analysis tr_TR
dc.title.alternative Öğretmen adaylarının bilim ve bilim insanı kavramlarına ilişkin algılarının metafor analizi aracılığıyla incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 204 tr_TR
dc.identifier.endpage 225 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster