DSpace@İnönü

The primary teachers’ views about special days and weeks that are celebrated or commemorated in life sciences course

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keskin, Hanife
dc.contributor.author Kuru, Gülşah
dc.date.accessioned 2018-12-21T08:29:32Z
dc.date.available 2018-12-21T08:29:32Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Keskin, H. ve Kuru, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersinde kutlanan veya anılan belirli gün ve haftalara ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 226-239. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/535531
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9275
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 ss. 226-239 DOI: 10.17679/inuefd.342632 tr_TR
dc.description.abstract Öz Hayat Bilgisi dersi programında insan; biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel yönleriyle bütün olarak ele alınır ve değişimin hem öznesi hem nesnesi kabul edilir. Hayat Bilgisi dersi, yaşama paralel ve somut bir şekilde işlenen, çocuğun gelişim özellikleri dikkate alınarak hazırlanmış, öğrencilerin iyi birer vatandaş ve etkin bireyler olarak yetişmesini sağlayan bir öğretim programıdır (Baysal, 2006). Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin, hayat bilgisi dersinde kutlanan/anılan belirli gün ve haftalara ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma nitel yaklaşımla gerçekleştirilmiş olup, araştırmada olgu bilim deseni esas alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilmiş olup verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İçerik analizi; amaçların belirlenmesi, kavramların tanımlanması, analiz birimlerinin belirlenmesi, konuyla ilgili verilerin yerinin belirlenmesi, mantıksal yapının geliştirilip kodlama kategorilerinin belirlenmesi, sayma, yorumlama ve sonuçları yazma aşamalarından oluşan bir süreçtir (Büyüköztürk, K. Çakmak, Akgün, Karadeniz ve Demirel, 2017: 260). Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan 30 sınıf öğretmeninin de bazı belirli gün ve haftalara hiç değinmediği, üzerinde durdukları belirli gün ve haftalarda ise; aynı etkinlikleri yaptıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların hepsinin bu derste belirli gün ve haftalara değinilmesini gerekli gördüğü, yarısından fazlasının ise; yaptıkları uygulamaları yetersiz buldukları tespit edilmiştir. Uygulamaları yetersiz bulan ve bu ders ile belirli gün ve haftaların amaçlarının tam olarak gerçekleşmediğini düşünen öğretmenler, bunun sebeplerini: Zaman kısıtlılığı, programdaki kazanımların veriliş tarihi ile ona uygun olarak kutlanabilecek anılabilecek belirli gün ve haftaların tarihlerinin uyuşmazlığı, öğrenci sayısının fazlalığı ve okulların imkânlarının kısıtlılığı olarak belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Hayat Bilgisi Dersi, Öğretim Programı, Kazanım, Belirli Gün ve Haftalar, Öğretmen Görüşleri. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.342632 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hayat Bilgisi Dersi tr_TR
dc.subject Öğretim programı tr_TR
dc.subject Kazanım tr_TR
dc.title The primary teachers’ views about special days and weeks that are celebrated or commemorated in life sciences course tr_TR
dc.title.alternative Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersinde kutlanan veya anılan belirli gün ve haftalara ilişkin görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 226 tr_TR
dc.identifier.endpage 239 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster