DSpace@İnönü

Exploring novice and experienced teachers’ beliefs and practices of written feedback

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karaağaç Zan, Gül
dc.contributor.author Yiğitoğlu, Nur
dc.date.accessioned 2018-12-24T12:52:17Z
dc.date.available 2018-12-24T12:52:17Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Karaağaç Zan, G., Yiğitoğlu, N. (2018). Exploring Novice and Experienced Teachers’ Beliefs and Practices of Written Feedback, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 19(2), 355-369. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/535656
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9283
dc.description İnönü Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 pp. 355-369 DOI: 10.17679/inuefd.335443 tr_TR
dc.description.abstract Öz Bu çalışma, bir meslekte deneyimli ve bir mesleğe yeni başlamış öğretmenin geri bildirim uygulamaları hakkındaki deneyim ve gözlemlenebilir düşünceleri arasındaki ilişkiyi incelemek, geri bildirim uygulamaları ardındaki sebeplerini analiz etmek için gerçekleştirildi. Bu çalışmada örnek durum inceleme metodu benimsendi. Veri, 15 haftalık bir zamanda, öğrencilerin yazıları üzerindeki geri bildirim analizlerine dayandırılan anımsamayı sağlayan görüşmeler (3 kez), yarı yapılandırılmış görüşmeler (2 kez), ve ders gözlemleri (3 kez) ile toplanmıştır. Ayrıca, her bir öğretmenin bir dönem boyunca vermiş olduğu geri bildirimi içeren 10'ar öğrenci portfolyo incelemesi de yapıldı. Portfolyolar Ferris (2007) tarafından önerilen analiz sekline göre değerlendirilmiştir. Sonuçlar yeni ve deneyimli öğretmenin çeşitli sebeplerden dolayı geri bildirimin verilmesi gerektiği görüşünü ortaya çıkardı. Ek olarak, öğretmenlerin dönem boyunca geri bildirim verirken ana odak noktalarının bazı sebeplerden dolayı gramer olduğu görüldü. Öğretmenlerin geri bildirim uygulamaları arkasındaki sebeplerin; i öğretmenlerin yazıya ve hatalara karşı olan tutumları ve öğrenci ile kendilerinin yazıdaki rolleri, ii aldıkları eğitim ile deneyim ve iii kurumun yaptırımları olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Yazı, öğretmen inanışları, yazılı geri bildirim. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.335443 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yazı tr_TR
dc.subject Öğretmen inanışları tr_TR
dc.subject Yazılı geri bildirim tr_TR
dc.title Exploring novice and experienced teachers’ beliefs and practices of written feedback tr_TR
dc.title.alternative Mesleğe yeni başlamış ve meslekte deneyimli ingilizce öğretmenlerinin geri bildirim hakkındaki düşünceleri ve uygulamalarının incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 355 tr_TR
dc.identifier.endpage 369 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster