DSpace@İnönü

Teachers’ views about alternative assessment tools

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Zelyurt, Hikmet
dc.contributor.author Özbek, Ramazan
dc.date.accessioned 2018-12-24T12:57:13Z
dc.date.available 2018-12-24T12:57:13Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Zelyurt, H. & Özbek, R. (2018). Alternatif Değerlendirme Araçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 370-396. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/535660
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9284
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 ss. 370-396 DOI: 10.17679/inuefd.408108 tr_TR
dc.description.abstract Öz Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak oluşturulan alternatif değerlendirme araçları, sonuçtan çok sürece yöneliktir. Performansa dayalı durum belirleme içinde yer alan proje ve performans görevleri, ilköğretimde en sık kullanılan ölçme ve değerlendirme teknikleri arasında yer almaktadır. Proje ve performans görevlerinin belirlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında olumlu veya olumsuz durumlarla karşılaşılabilmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen bu araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 52 ilköğretim okulunun ikinci kademesinde görev yapan 802 branş öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, araştırmanın alt amaçlarına yönelik olarak t-testi, ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin proje ve performans görevlerinin belirlenme süreci, uygulanma süreci, değerlendirilme süreci ve bu görevlerin sonuçlarına ilişkin maddelerde çeşitli değişkenler açısından farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin proje ve performans görevlerini belirlerken öğrencilerin gelişim düzeylerini, duyuşsal gelişim özelliklerini ve çevre şartlarını dikkate aldıkları, bu görevleri derse hazırlık olarak kabul ettikleri, öğrencilerin kendilerinin yapmalarını, başkasına yaptırmamalarını, internetten veya başka bir kaynaktan aynen aktarmamalarına dikkat ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Alternatif Değerlendirme Araçları, Proje Görevi, Performans Görevi tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.408108 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Alternatif değerlendirme araçları tr_TR
dc.subject Proje görevi tr_TR
dc.subject Performans görevi tr_TR
dc.title Teachers’ views about alternative assessment tools tr_TR
dc.title.alternative Alternatif değerlendirme araçlarına yönelik öğretmen görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 370 tr_TR
dc.identifier.endpage 396 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster