DSpace@İnönü

Yargıtay kararları ışığında coğrafî markalar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldız, Burçak
dc.date.accessioned 2018-12-28T07:55:03Z
dc.date.available 2018-12-28T07:55:03Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Yıldız, B. Yargıtay kararları ışığında coğrafî markalar. İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi –İnÜHFD- Cilt:9 Sayı:2 Yıl 2018. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/538012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9315
dc.description İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi –İnÜHFD- Cilt:9 Sayı:2 Yıl 2018 tr_TR
dc.description.abstract Özet Sınai Mülkiyet Kanunu’na göre; bir marka, ilişkin olduğu mal/hizmetin coğrafî kaynağını gösteriyorsa ya da bu konuda halkı yanıltıyorsa, söz konusu markanın tesciline izin verilmemektedir. Coğrafî markaların hangi durumlarda anılan tescil engelleri kapsamına gireceği hususu, özellikle yargı kararları ile şekillenmiştir. Çalışmamızda coğrafî markalara ilişkin tescil engelleri, yargı kararları ışığında ele alınmaktadır. Bir markanın coğrafi kaynak gösterip göstermediği ya da yanıltıcı olup olmadığı, ilgili çevrenin algısına göre belirlenmektedir. Eğer ilgili çevre, coğrafî markanın ilişkin olduğu mal veya hizmetin üretim yerine işaret ettiği kanaatinde ise, SMK m.5.1c ya da m.5.1.f hükümleri uygulama alanı bulmaktadır. Anılan durumlarda, marka, ilişkin olduğu mal veya hizmetin coğrafî kaynağını doğru olarak gösteriyorsa m.5.1c, yanıltıcı olarak gösteriyorsa m.5.1.f hükmü uygulanmaktadır. Yargıtay, Pendik Kararı’nda; coğrafî markaların tescil edilebildiği durumlarda dahi tek başlarına tescil edilemeyeceklerini, bunların ancak başka sözcüklerle birlikte oluşturduğu tamlamaların tescil edilebileceğini belirtmiştir. Yargıtay’ın sonraki tarihli kararlarında da benimsenmiş ve kökleşmiş olan bu yaklaşımı, kanaatimizce yerinde değildir. SMK coğrafî markaların ilgili çevre ve rakipler açısından sakınca yaratacağı durumlarda bu markaların tescilini zaten engellemektedir. Bu itibarla Yüksek Mahkemenin söz konusu sınırlayıcı yaklaşımına gerek olmadığı gibi, anılan yaklaşımın Kanun’da da hiçbir dayanağı yoktur. Anahtar Kelimeler: Marka, coğrafi marka, yanıltıcı marka. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21492/inuhfd.447548 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Coğrafi marka tr_TR
dc.subject Yanıltıcı marka tr_TR
dc.title Yargıtay kararları ışığında coğrafî markalar tr_TR
dc.title.alternative Geographıcal trademarks ın lıght of jurısprudence of turkısh court of appeal tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 125 tr_TR
dc.identifier.endpage 156 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 9 Sayı 2 [23]
    Cilt 9' a ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster