DSpace@İnönü

19 Mayıs 1919'da Osmanlı İmparatorluğundaki yabancı dilde eğitim yapan okullar ve amaçları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünlü, Ümit Şükrü
dc.date.accessioned 2019-01-15T12:58:14Z
dc.date.available 2019-01-15T12:58:14Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Ünlü, Ümit Ş. 19 Mayıs 1919'da Osmanlı İmparatorluğundaki yabancı dilde eğitim yapan okullar ve amaçları. İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi Anabilim Dalı. 2008 108 s. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9343
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi Anabilim Dalı. tr_TR
dc.description.abstract Araştırmada, 19 Mayıs 1919'da Osmanlı İmparatorluğu'ndaki Yabancı Dilde Eğitim Yapan Okulların tarihsel gelişiminden başlayarak, amaçlarının tespit edilmesi ve bu konudaki faaliyetlerin Türk toplumuna etkilerinin incelenmesi ve günümüze ışık tutması amaçlanmıştır. Yabancı dilde eğitim yapan okulların amaçlarının belirlenerek, gerçek anlamda yapmak istediklerinin ortaya çıkartılması ve bugüne kadar ülkemiz sınırları içerisinde yaptıkları çalışmalarla toplumuzu nasıl etkilediklerinin incelenmesi, Kamu Yönetimi ve Milli Eğitim konusunda halen devam eden faaliyet olması nedeniyle önemlidir. Araştırmanın yönteminde tarihsel araştırma yöntemi ve konunun önemini neden sonuç ilişkileri içerisinde ayrıntısıyla açıklayan betimsel araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Konu incelenirken öncelikle temel bilgi olarak Osmanlı İmparatorluğunun genel durumu, misyonerlik faaliyetleri anlatılmıştır. Daha sonra yabancı dilde eğitim yapan okulların amaçları ve Türk toplumuna etkileri irdelenmiştir. Bulgular, öneriler ve çıkarılan sonuç özetlenerek çalışma sonlandırılmıştır. Anahtar sözcükler: 19 Mayıs 1919, Osmanlı İmparatorluğu, Misyonerlik Faaliyetleri, Yabancı Okullar, Yabancı Okulların Amaçları, tr_TR
dc.description.abstract This study aims to determine the objectives of the schools that educated in a foreign language in the Ottoman Empire on May 19, 1919. It also investigates the historical development of those schools and their influences on Turkish society. It is of great importance to understand the real objectives of those schools specified above and their influences on our society since that specified date because such schools are still educating as a part of our national education and public administration in modern Turkey. This study benefits from a historical and descriptive research method that explains the importance of the subject by identifying reason and result relationships. The research, first of all, provides some basic imformation about the general situation of the Ottoman Empire on May 19, 1919 and the missionary activities within its borders; then it deals with the objectives of Turkish society and, finally, the study ends with a summary of findings, suggestions, and conclusions. Key words: May 19, 1919, The Otoman Empire, Missionary Activities, Foreign Schools, The Objectives of Foreign Schools tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi Anabilim Dalı tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ottoman Period tr_TR
dc.subject Yabancı okullar tr_TR
dc.subject Foreign schools tr_TR
dc.title 19 Mayıs 1919'da Osmanlı İmparatorluğundaki yabancı dilde eğitim yapan okullar ve amaçları tr_TR
dc.title.alternative The schools that educated in a foreign language in the Ottoman Empire on May 19, 1919 and their objectives tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster