Özet:
Dünyadaki birçok ülkenin en büyük gelir kaynağı haline gelen turizm sektörünün gelişmesi
için en önemli şartlardan biri, destinasyonlara daha fazla turist çekebilmeyi başarmaktır. Bir
destinasyon hakkında oluşmuş olan algılar ve bu algıların başarılı biçimde yönetilmesi ise, turistlerin o
destinasyonu tercih etmesine etki etmektedir. Bu nedenle, destinasyon ile ilgili algıları ölçmek ve bu
algıların turistlerin geldikleri ülkelere göre gösterdiği farklılık düzeylerini saptamak çalışmamızın
temel amacını oluşturmaktadır. Bu kapsamda, öncelikle konuya ilişkin temel kavramlar literatür
taraması yapılarak teorik olarak açıklanmış; devamında ise birçok turizm aktivitesinin yapılmasına
imkan tanıyan ve Türkiye’nin en fazla turist çeken iki şehrinden birisi olan İstanbul’a gelen yabancı
ziyaretçilerin algılarını belirlemek üzere bir anket çalışması yapılmıştır. Anketlerden elde edilen
veriler SPSS programı ile Anova testine tabi tutulmuştur. Bu testler sonucunda, bir turizm
destinasyonu olarak İstanbul’u algılama biçimlerinin, turistlerin geldikleri ülkelere göre anlamlı
farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Algı, Algı Yönetimi, Destinasyon, Destinasyon Kimliği, Destinasyon
İmajı, Destinasyon İtibarı.
Açıklama:
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 4, Sayı 2, 2015, s. 221-242.