DSpace@İnönü

Tüketici davranışlarını analiz etmede nöropazarlama yöntem ve araçlarının kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yücel, Atilla
dc.contributor.author Şimşek, Ahmed İhsan
dc.date.accessioned 2019-01-22T11:54:30Z
dc.date.available 2019-01-22T11:54:30Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Yücel, A. Şimşek, Ahmed İ. Tüketici davranışlarını analiz etmede nöropazarlama yöntem ve araçlarının kullanımı. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, (2018). tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/503977
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9428
dc.description İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, (2018). tr_TR
dc.description.abstract Pazarlama ile Nörolojinin (sinir bilimi) ortak çalışma alanı olan Nöropazarlama; pazarlamanın beyindeki karşılığıdır ve tüketici beynine açılan bir penceredir. Pazarlamacılar için tüketici davranışlarının sebeplerini ortaya çıkarmak hayati önem taşımaktadır. Pazarlama uzmanları, bu bilim dalında geliştirilen teknikleri kullanarak insanların satın alma kararını nasıl verdiklerini ve hangi pazarlama araçlarından etkilendiklerini anlamaya çalışmaktadırlar. Pazarlamacılar nöropazarlama yöntemleri sayesinde daha küçük örneklemler ile daha güvenilir sonuçlar elde edebilmektedir. Bu nedenle nöropazarlama yöntemlerine olan ilgi son yıllarda giderek artma eğilimindedir. Bu çalışmada; nöropazarlamada kullanılan cihaz ve yöntemlerin ayrıntıları üzerinde durularak, pazarlama karması unsurları nöröpazarlama prensipleriyle birlikte ele alınmakta ve bu alandaki çalışmalara teorik bir katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Nöropazarlama, Tüketici Davranışı, 4P, Nöropazarlama Araçları, Nöropazarlama Prensipleri tr_TR
dc.description.abstract Neuromarketing is a collaborative field of marketing and neurology. Neuromarketing is the window to the consumer's brain. It is vital for marketers to uncover the motive of consumer behavior. Marketing professionals try to understand how people make purchasing decisions and which marketing tools influence consumers by using these developed neuromarketing technics. By using neuromarketing methods, marketers can achieve more reliable results with smaller samples. For this reason interest in neuro marketing methods has been increasing in recent years. In this study focusing on the details of the tools and methods used in neuromarketing, marketing mix elements are discussed together with neuromarketing principles. This study also aims to make a theoretical contribution to the studies in neuromarketing field. Key Words: Neuromarketing, Consumer Behaviour, 4P’s, Neuromarketing Methods, Principles of Neuromarketing tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Neuromarketing tr_TR
dc.subject Consumer behaviour tr_TR
dc.subject 4P’s tr_TR
dc.subject Neuromarketing Methods tr_TR
dc.title Tüketici davranışlarını analiz etmede nöropazarlama yöntem ve araçlarının kullanımı tr_TR
dc.title.alternative Usıng neuromarketıng tools and methods to analyse consumer behavıour tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 7 Sayı 1 [16]
    Cilt 7' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster