dc.contributor.author |
Yücel, Atilla |
|
dc.contributor.author |
Şimşek, Ahmed İhsan |
|
dc.date.accessioned |
2019-01-22T11:54:30Z |
|
dc.date.available |
2019-01-22T11:54:30Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Yücel, A. Şimşek, Ahmed İ. Tüketici davranışlarını analiz etmede nöropazarlama yöntem ve araçlarının kullanımı. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, (2018). |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/503977 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/9428 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, (2018). |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Pazarlama ile Nörolojinin (sinir bilimi) ortak çalışma alanı olan Nöropazarlama;
pazarlamanın beyindeki karşılığıdır ve tüketici beynine açılan bir penceredir. Pazarlamacılar
için tüketici davranışlarının sebeplerini ortaya çıkarmak hayati önem taşımaktadır. Pazarlama
uzmanları, bu bilim dalında geliştirilen teknikleri kullanarak insanların satın alma kararını
nasıl verdiklerini ve hangi pazarlama araçlarından etkilendiklerini anlamaya çalışmaktadırlar.
Pazarlamacılar nöropazarlama yöntemleri sayesinde daha küçük örneklemler ile daha
güvenilir sonuçlar elde edebilmektedir. Bu nedenle nöropazarlama yöntemlerine olan ilgi
son yıllarda giderek artma eğilimindedir. Bu çalışmada; nöropazarlamada kullanılan cihaz ve
yöntemlerin ayrıntıları üzerinde durularak, pazarlama karması unsurları nöröpazarlama
prensipleriyle birlikte ele alınmakta ve bu alandaki çalışmalara teorik bir katkı sağlamak
amaçlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Nöropazarlama, Tüketici Davranışı, 4P, Nöropazarlama Araçları,
Nöropazarlama Prensipleri |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Neuromarketing is a collaborative field of marketing and neurology. Neuromarketing is the
window to the consumer's brain. It is vital for marketers to uncover the motive of consumer
behavior. Marketing professionals try to understand how people make purchasing decisions
and which marketing tools influence consumers by using these developed neuromarketing
technics. By using neuromarketing methods, marketers can achieve more reliable results with
smaller samples. For this reason interest in neuro marketing methods has been increasing in
recent years. In this study focusing on the details of the tools and methods used in
neuromarketing, marketing mix elements are discussed together with neuromarketing
principles. This study also aims to make a theoretical contribution to the studies in
neuromarketing field.
Key Words: Neuromarketing, Consumer Behaviour, 4P’s, Neuromarketing Methods,
Principles of Neuromarketing |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Neuromarketing |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer behaviour |
tr_TR |
dc.subject |
4P’s |
tr_TR |
dc.subject |
Neuromarketing Methods |
tr_TR |
dc.title |
Tüketici davranışlarını analiz etmede nöropazarlama yöntem ve araçlarının kullanımı |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Usıng neuromarketıng tools and methods to analyse consumer behavıour |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
0 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
0 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
0 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
0 |
tr_TR |