DSpace@İnönü

İngiltere üniversitelerinde arapça öğretimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Türkmen, Sabri
dc.date.accessioned 2019-01-23T11:36:21Z
dc.date.available 2019-01-23T11:36:21Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation İngiltere üniversitelerinde arapça öğretimi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, (2018). tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/611702
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9444
dc.description İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, (2018). tr_TR
dc.description.abstract Orta Doğu çalışmaları, modern yabancı diller ve İslami çalışmalar, İngiltere hükümetince yükseköğretimde stratejik olarak önemli kabul edilmiştir. Arapça eğitimi, İngiltere'de uzun bir geçmişe sahip olup 1600'lü yıllara dayanmaktadır. İngiliz Konseyi, öğrenilmesi gereken diller listesinde Arapçayı ikinci sıraya yerleştirerek Arapçanın ekonomik, sosyal ve politik nedenlerle öğrenilmesini teşvik etmektedir. Üniversite dil merkezlerinde Arapça okuma, konuşma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek için, ders öncesi hazırlık ve ders sonrası takip çalışmalarını içeren aktivitelere yer verilmektedir. Bazı faaliyetler ise Self-Access Center'daki materyallerle yapılmaktadır. "İngiltere Üniversitelerinde Arapça Öğretimi" adlı çalıma ile yapılan alan araştırması ve gözlem neticesinde İngiltere yükseköğretiminde okutulmakta olan Arapçanın genel anlamda bir çerçevesi çizilmektedir. Anahtar Kelimeler: Arapça, İngiltere, dil öğretimi, öğretim yöntemleri. tr_TR
dc.description.abstract Middle Eastern studies, modern foreign languages and Islamic studies have been considered important strategically in higher education by the UK government. Arabic education has a long history in the UK and dates back to the 1600s. The British Council places Arabic on the list of languages that need to be learned for economic, social and political reasons, thus promoting the learning of Arabic. Activities at the university language centers, including pre-lesson preparation and post-lesson follow-up activities, are included to improve the reading, speaking, writing and comprehension skills of Arabic. Some activities are carried out with materials in the SelfAccess Center. As a result of fieldwork and observation about "Teaching Arabic in the Universities of England", a general framework of Arabic as taught in the UK higher education is drawn. Keywords: Arabic, UK, language teaching, teaching methods. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Arapça tr_TR
dc.subject İngiltere tr_TR
dc.subject Dil öğretimi tr_TR
dc.subject Öğretim yöntemleri tr_TR
dc.title İngiltere üniversitelerinde arapça öğretimi tr_TR
dc.title.alternative Teachıng arabıc ın uk unıversıtıes tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 7 Sayı 2 [13]
    Cilt 7' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster