DSpace@İnönü

Hizmet pazarlamasının bir unsuru olarak fiziksel kanıtlar ve otel işletmelerinde hizmet atmosferi oluşturulması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karkın, Gülşah
dc.date.accessioned 2019-02-12T13:36:55Z
dc.date.available 2019-02-12T13:36:55Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Karkın, G. (2008). Hizmet pazarlamasının bir unsuru olarak fiziksel kanıtlar ve otel işletmelerinde hizmet atmosferi oluşturulması. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9528
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Anabilim Dalı / Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Hizmetlerin kendine has özelliklerinden ötürü değerlendirilmesi zordur, dolayısıyla da ?fiziksel kanıtlar? olarak da ifade edilen bazı ipuçlarına gereksinim duyulmaktadır. Ancak değerlendirmede kolaylık sağlayan bu kanıtlar her zaman fiziksel bir nitelik taşımamakta, örneğin işitsel de olabilmektedir. Dolayısıyla sunulan hizmetin değerlendirilmesinde ?atmosferik? unsurlar önem kazanmaktadır. Otel işletmelerinde müşterilerin yararlanacakları atmosferik ipuçları fiziksel çevre ve sosyal çevre unsurları olarak ayrılmaktadır. Aydınlatma, renk, müzik, gürültü, koku, tesis planı fiziksel çevre unsurları içerisinde; diğer müşteriler ve çalışanlar ise sosyal çevre unsurları içerisinde değerlendirilebilmektedir. Bu çalışmada hizmetin kendine özgü özellikleri otel işletmeleri için ele alınmış, özellikle de tüketicilerin hizmetle ilgili algılamalarını geliştirebilmek bakımından işletmenin ?fiziksel kanıtları? ve ?hizmet atmosferi? üzerinde durulmuş ve otel atmosferinin müşteri memnuniyeti üzerine etkisi incelenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Because of the fact that services have specific characteristics, its hard to appreciate, so customers need some clues named ?physical evidence?. These evidence are not physical all the time, this can be aural for instance. Consequently, ?atmosferics? become important in evaluation of services. In hotels, the atmospheric clues which customers use are physical and social components of environment. Illumination, colour, music, noise, scent, spatial layout are evaluated as physical components of environment and other customers and employees are evaluated as social components of environment. In this study, specific characteristics of services are discussed for hotels, and the effects of ?physical evidence? and ?service atmosphere? of hotels on customer satisfaction are stressed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject İşletme tr_TR
dc.subject Business Administration tr_TR
dc.title Hizmet pazarlamasının bir unsuru olarak fiziksel kanıtlar ve otel işletmelerinde hizmet atmosferi oluşturulması tr_TR
dc.title.alternative Physical evidence as a component of services marketing and atmosferics in hotels tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster