DSpace@İnönü

İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımla işlenen konuların öğrenci akademik başarısı üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Avşar, Gamze
dc.date.accessioned 2019-02-13T12:14:34Z
dc.date.available 2019-02-13T12:14:34Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Avşar, G. (2009). İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımla işlenen konuların öğrenci akademik başarısı üzerindeki etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9531
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı İlköğretim 6. sınıfta, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı hazırlanmış bir fen ve teknoloji dersi ile davranışçı yaklaşıma dayalı hazırlanmış bir dersin öğrenci başarısı üzerine etkisini belirlemektir. Bu araştırmanın çalışma grubunu Malatya Toki İlköğretim okulu 6.sınıfta öğrenim gören 51 öğrencidir. Araştırmada deney ve kontrol gruplu ön-test, son-test deseni kullanılmıştır. Önceden madde analizi yapılan ve güvenilirliği belirlenen 25 soruluk başarı testi öntest olarak öğrencilere uygulanmıştır. Deneysel değişken olan yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak oluşturulan ders planı ile davranışçı öğretim yaklaşımına dayalı olarak oluşturulan ders çerçevesinde haftada 4 ders saati (4 x 40 dk.) olmak üzere toplam 4 hafta süreyle ilköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi elementler ve bileşikler konusu deney ve kontrol gruplarında işlenmiştir. Deneysel sürecin sonunda öğrencilere son-test uygulanmıştır. Ön-test ve son-test sonuçlarının istatistiksel analizi Windows SPSS 10 paket programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bağımlı ve bağımsız gruplar için t- testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda deneysel değişken olan ilköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bir programın öğrenci başarısı üzerinde 0,05 düzeyinde istatistiksel açıdan manidar bir fark yarattığı bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to define the effect of a constructivist theory and behaviorist theory on students? success in science and technology class. Participants in the group are composed of 51 students studying in the 6th class of Toki Primary Education School, Malatya. Control and experimental group pre-test, post-test design was used in this study. An achievement test with 25 questions the reliability and item analysis of which was made before was practised. In the frame of experimental variable constructivist lesson and behaviorist lesson contains a four hour lesson (4 x 40 mins.) a week total four weeks elements and compounds was delivered to control and experimental groups. At the end of experimental process, the post-test was practised on students. The statistical analysis of pre-test and post-test results was made with Windows SPSS 10 packet programme. For the solutions of data dependent and independent groups, ?t? test was used. As a result of analyses, it was found that a significant difference based on Constructivist theory in terms of statistical had an effect of 0,05 on students? success. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımla işlenen konuların öğrenci akademik başarısı üzerindeki etkisi tr_TR
dc.title.alternative Effect of constructivist based and behaviorist based science and tecnology lessons on six grade student?s achivements tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster