DSpace@İnönü

Müzik tarihi dersinin öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler açısından durumu ve değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karagözler, Betül
dc.date.accessioned 2019-02-20T10:50:30Z
dc.date.available 2019-02-20T10:50:30Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Karagözler, B. (2008). Müzik tarihi dersinin öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler açısından durumu ve değerlendirilmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9577
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Anabilim Dalı / Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada; Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı ile Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümlerinde Müzik Tarihi dersine giren öğretim elemanlarının dersin işlenişine yönelik görüşlerine başvurularak, Müzik Tarihi Dersi yöntem ve teknikler açısından değerlendirilmiştir. Araştırmadaki veriler kaynak taraması ve anket uygulaması yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler kişisel ve dersin işlenişine yönelik bilgiler olmak üzere iki ana başlık altında değerlendirilmiş ve bu doğrultuda sonuçlar ve öneriler getirilmiştir. Ayrıca; bu araştırma ile müzik tarihine ilişkin etkin olan öğretim yöntemleri saptanıp tanıtılarak, dersin kullanılan hangi yöntem ve tekniklerle, nasıl daha verimli hale getirilebileceği konusunda öneriler sunulmuş ve çalışma 5 bölümden oluşmuştur. Çalışma sonunda, Öğretim elemanlarının müzik tarihi öğretiminde kısmen farklı yöntem-teknik, strateji ve materyaller kullandığı; Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Programlarında ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin Müzik Bölümlerinde kullanılan kaynak konusunda ise benzerlikler bulunduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Müzik tarihi, müzik eğitimi, öğretim yöntem-teknik ve stratejileri. tr_TR
dc.description.abstract In this research, the lesson of music history was evaluated in terms of approaches and techniques by consulting the Education Faculty Fine Arts Department Music Teaching Program and the lecturers of the Music Departments of the Fine Arts Faculty. The data in the research were obtained by applying a source scan and a poll. The data obtained were evaluated in two main categories as personal information and information relevant to the process of the lesson, and consequences and suggestions were made in this way. In addition, active teaching methods concerning the lesson of music history were determined and introduced, and suggestions about how the lesson will be performed more efficiently with the methods and techniques used were presented with the help of this research. The research was made up of 5 parts. It was determined at the end of the research that the lecturers used partly different methods, techniques and strategies in teaching the lesson of music history. It was also determined that there were similarities in terms of used sources. Key Words: The lesson of music history, music teaching, teaching methods, techniques and strategies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.title Müzik tarihi dersinin öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler açısından durumu ve değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative The evaluation and condition of music history lesson used in education from the aspects of methods and tecnhnics tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster