DSpace@İnönü

Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarını Gösterme Düzeylerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Cinsiyetlerine Göre Metaanalizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kış, Ali
dc.contributor.author Konan, Necdet
dc.date.accessioned 2020-07-04T10:13:04Z
dc.date.available 2020-07-04T10:13:04Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Ali K., Necdet K. (2014). Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarını Gösterme Düzeylerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Cinsiyetlerine Göre Metaanalizi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16430
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın temel amacı, okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre algılarını belirlemeye dönük bir metaanaliz çalışması yapmaktır. Standartlaştırılmış ortalamalar arası etki büyüklüğü analiz yöntemini kullanarak okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyetlerine göre etki büyüklüğü belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla yapılan alanyazın taramasında konu ile ilgili doktora tezi, yüksek lisans tezi, makale ve bildiri türünde 126 araştırmanın yapıldığı belirlenmiştir. Bu araştırmalarda öğretmenlerin cinsiyetine ilişkin ve kodlama protokolüne uygun verileri içeren 38 çalışma araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın örneklemini 7236 erkek ve 8044 kadın olmak üzere 15280 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucuna göre, rastgele etkiler modelinde birleştirme işlemi sonucu erkek öğretmenler lehine 0,048'lik [0,001 - 0,094] pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir etki büyüklüğü bulunmuştur Başlık ( ): Öz ( ):Bu araştırmanın temel amacı, okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre algılarını belirlemeye dönük bir metaanaliz çalışması yapmaktır. Standartlaştırılmış ortalamalar arası etki büyüklüğü analiz yöntemini kullanarak okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyetlerine göre etki büyüklüğü belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla yapılan alanyazın taramasında konu ile ilgili doktora tezi, yüksek lisans tezi, makale ve bildiri türünde 126 araştırmanın yapıldığı belirlenmiştir. Bu araştırmalarda öğretmenlerin cinsiyetine ilişkin ve kodlama protokolüne uygun verileri içeren 38 çalışma araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın örneklemini 7236 erkek ve 8044 kadın olmak üzere 15280 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucuna göre, rastgele etkiler modelinde birleştirme işlemi sonucu erkek öğretmenler lehine 0,048’lik [0,001 - 0,094] pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir etki büyüklüğü bulunmuştur tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarını Gösterme Düzeylerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Cinsiyetlerine Göre Metaanalizi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster