DSpace@İnönü

Lise öğretmenlerinin boyun eğici davranışlarına ilişkin algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dönmez, Burhanettin
dc.contributor.author Demirtaş, Hasan
dc.date.accessioned 2020-07-04T16:36:17Z
dc.date.available 2020-07-04T16:36:17Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation BURHANETTİN D., HASAN D. (2009). Lise öğretmenlerinin boyun eğici davranışlarına ilişkin algıları, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16444
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı, lise öğretmenlerinin boyun eğici davranışlara ilişkin algılarının düzeyini ve algılar arasında bazı değişkenlere göre fark olup olmadığını saptamaktır. Araştırma 2006–2007 öğretim yılında, Malatya ili şehir merkezinde görev yapan 445 lise öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Araştırma verileri, Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Analizlerde t testi, tek yönlü varyans analizi, LSD, Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, Genel olarak katılanların boyun eğici davranışlara ilişkin, ölçekte yer alan ifadelerin kendilerini “biraz tanımladığını” ifade ettikleri, öğretmenlerin boyun eğici davranışlara ilişkin algıları arasında cinsiyet, branş, medeni durum ve annenin eğitim düzeyi değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmadığı ancak, kıdem, en son mezun olunan okul ve babanın eğitim düzeyi değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklar olduğu saptanmıştır Başlık (İngilizce):Secondary school teachers' perceptions regarding submissive ACTS Öz (İngilizce):The aim of this research is twofold: first to determine the perceptions of the secondary school teachers’ regarding submissive acts and second to determine whether the perceptions of these teachers differ according to some variables. The participants of the study consist of 445 teachers working in secondary schools located in Malatya city centre during 2006-2007 semesters. “Submissive Acts Scale” was used in this study to gather data Independent t test, One Way ANOVA, LSD, Kruskal Wallis-H test and Mann Whitney-U tests were used to analyze data collected. Findings showed that, in general participants of the study indicated that the behaviour statements in questionnaire items describe themselves as “somewhat”. And, while there is statistically no significant differences between teachers’ perceptions regarding gender, branch, marital status and education level of mother variables, a statistically significant difference was observed in terms of seniority, last graduated school and education level of the father variables. 3 ATIF 12 tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Lise öğretmenlerinin boyun eğici davranışlarına ilişkin algıları tr_TR
dc.title.alternative Secondary school teachers' perceptions regarding submissive ACTS tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster