DSpace@İnönü

Okul Güvenliğine İlişkin Kurumsal Etkenler ve Alınabilecek Önlemler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.contributor.author Dönmez, Burhanettin
dc.date.accessioned 2020-07-05T14:29:13Z
dc.date.available 2020-07-05T14:29:13Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Niyazi Ö., Burhanettin D. (2007). Okul Güvenliğine İlişkin Kurumsal Etkenler ve Alınabilecek Önlemler, Milli Eğitim, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16484
dc.description.abstract Öz:Okullarda öğrenmenin istenilen düzeyde gerçekleşmesi ve eğitimsel he­deflere ulaşılması için en temel koşullardan biri; öğrencilerin ve okul personeli­nin kendilerini güvende ve özgür hissettikleri bir eğitim ortamının sağlanması­dır. Ancak bazen eğitim-öğretim için uygun ortamların oluşturulmasını engelle­yen; öğrencilerden, öğretmenlerden, yöneticilerden, okul binalarından ya da okulun hizmet verdiği toplumdan kaynaklanan sorunlar yaşanmaktadır. Okulda güvenliğin sağlanmasına engel olabilecek bireysel, ailesel, top­lumsal ve kurumsal etkenlerin hepsinin göz önünde bulundurulması ve bu et­kenlerin olumsuz etkilerini azaltmaya yönelik önlemler alınması güçtür. Ancak en azından, okul güvenliğini etkileyebilecek kurumsal etkenlerin, eğitim-öğre­tim faaliyetleri üzerindeki olumsuz etkileri en az düzeye indirgenmelidir. Bu makalede alanyazında yer alan ve okul güvenliğini etkileyen kurumsal etkenle­rin belirlenmesi amaçlanmıştır. Başlık (İngilizce):Institutional Factors Related to School Safety and Some Precautions Öz (İngilizce):An educational environment that students and school personel feel safe and free of intimidation, is one of the basic conditions in order to realize tea­ching in schools and to reach educational aims. However sometimes there are some inappropriate issues for teaching that may arise from students, teacher, administrator; school buildings or community. It is diffucult to consider all of the individual, familial, social and insti­tutional factors that may prevent school safety and also to take precautions to reduce their negative effects. But at least, institutional factors affecting school safety and its negative effects on teaching activities should be minimized.The purpose of this article is to define institutional factors in literature that affect school safety. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Milli Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Okul Güvenliğine İlişkin Kurumsal Etkenler ve Alınabilecek Önlemler tr_TR
dc.title.alternative Institutional Factors Related to School Safety and Some Precautions tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster