DSpace@İnönü

İlköğretim birinci kademe öğrenci velilerinin çocuklarının eğitimine katılım düzeyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şad, Süleyman Nihat
dc.contributor.author Gürbüztürk, Oğuz
dc.date.accessioned 2020-07-07T07:12:11Z
dc.date.available 2020-07-07T07:12:11Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation SÜLEYMAN NİHAT Ş., OĞUZ G. (2013). İlköğretim birinci kademe öğrenci velilerinin çocuklarının eğitimine katılım düzeyleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/16542
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmada ilköğretim okullarının birinci kademesinde öğrenim gören çocukların anne ve babalarının, çocuklarının eğitim öğretim sürecine ne ölçüde katıldıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama ile karşılaştırmalı ve korelasyonel ilişkisel tarama modellerinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Malatya ilinde bulunan altı ilköğretim okulunun 1-5. sınıflarına devam eden öğrencilerin anne ya da babasından oluşan 1252 veli oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla Veli Katılımı Ölçeği kullanılmıştır. Sonuç olarak velilerin çocuklarıyla iletişim kurma, çocuğun öğrenmesini destekleyici bir ev ortamı oluşturma, çocuğun kişilik gelişimini destekleme ve çocuğun ödev ve çalışmalarına destek olma boyutlarına ilişkin katılım düzeylerinin yüksek; sınıf-içi ve sınıf-dışı etkinliklere gönüllü katılma boyutu için ise düşük olduğu saptanmıştır. Annelerin çocuklarının ödev ve çalışmalarını babalara göre anlamlı düzeyde ( η2= .05 ve d= .48) daha fazla destekledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ailenin gelir düzeyi ile özellikle çocuğun sosyo-kültürel gelişimini destekleme ve öğrenmeyi destekleyici bir ev ortamı yaratma düzeyleri arasında orta düzeyde pozitif yönde; gönüllü aktif katılım düzeyleriyle de orta düzeyde negatif yönde ilişkiler bulunmuştur. Başlık (İngilizce):Primary school students parents level of ınvolvement into their children s education Öz (İngilizce):The aim of this study was to investigate the extent to which parents of elementary students (1st to 5th) participate in their children s education with regard to some variables. The study was designed based on descriptive survey model and comparative and correlational associative models. The sample of the research comprised 1252 parents whose children studied at 1st to 5th classes of six primary schools in Malatya province. The Parental Involvement Scale was used to collect data. As a result of the analysis, it was found out that parents level of involvement was high for such tasks as communication with children, creating enabling home settings, supporting child s personality development, and helping with homework, but low especially for volunteering. Also mothers were found to support their children s homework significantly more than fathers ( η2 = .05 and d= .48). Finally, families monthly income was found to be positively and moderately associated especially with involvement tasks of supporting child s socio-cultural development and creating enabling home settings, and negatively and moderately with volunteering task. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title İlköğretim birinci kademe öğrenci velilerinin çocuklarının eğitimine katılım düzeyleri tr_TR
dc.title.alternative Primary school students parents level of ınvolvement into their childrens education tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster