DSpace@İnönü

Öğretmen Adaylarının Egzersiz Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Türkeli, Anıl
dc.date.accessioned 2020-07-15T07:57:02Z
dc.date.available 2020-07-15T07:57:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Anıl T. (2019). Öğretmen Adaylarının Egzersiz Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi, İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri, İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (İÜBESBD), 2019, 6(3),1-11. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-678
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/16931
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının egzersiz kavramına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji (olgu bilim) kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor bölümünde öğrenim gören 136 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri öğrencilerin “Egzersiz …… gibidir; çünkü …...” cümlelerini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Araştırma verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sırasıyla adlandırma, eleme, kategori geliştirme, geçerlik ve güvenirliğin sağlanması, elde edilen metaforların frekanslarının hesaplanması ve yorumlanması aşamalarından oluşmaktadır. Verilerin analizi sonucunda; toplam 6 farklı kavramsal kategori (sağlık kaynağı (f=34), olmazsa olmaz (f=31), ilgi/özveri (f=15), gelişim aracı (f=8), değer (f=7) ve eğlence (f=7)) oluşturulmuş ve öğretmen adayları egzersiz kavramına ilişkin 102 farklı metafor üretmişlerdir. Kodların önem sayısına göre egzersiz kavramı için sağlıklı yaşam (f=26), su (f=14), yemek (f=10), nefes (f=7), vücut geliştirme (f=4), ağaç (f=4), kitap (f=4), okul (f=4), altın (f=4), vitamin (f=3), can simidi (f=3), demir (f=3), rahatlık (f=3), ve gümüş (f=3) metaforlarını kullandıkları tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Öğretmen Adayı, Egzersiz, Metafor tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri tr_TR
dc.subject Öğretmen Adayı tr_TR
dc.subject Egzersiz tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.title Öğretmen Adaylarının Egzersiz Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examınatıon Of The Preservıce Teachers’ Metaphorıc Perceptıon About The Concept Of Exercıse tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster