dc.contributor.author |
Öztürk, Dudu |
|
dc.contributor.author |
Duğan, Özlem |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-19T16:06:54Z |
|
dc.date.available |
2020-07-19T16:06:54Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Sönmez, E , Boztepe Taşkıran, H . (2019). SOSYAL MEDYA FENOMENLERİNİN TÜKETİCİLERİN MARKA TERCİHİNE ETKİSİ: KOZMETİK MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . İNİF E - Dergi , 4 (2) , 111-132 . |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17094 |
|
dc.description.abstract |
Özet
Günümüzde hakkında en fazla konuşulan iletişim biçimlerinden biri de reklamlardır. Reklam, kitle
iletişim araçlarını kullanarak hedef kitlesine mesajı ulaştırmaktadır. Ancak bazı markalar reklamlarını hedef
kitleye ulaştırırken hedef kitlenin özelliklerinin iyi analiz edilmemesi nedeniyle krizlerle karşı karşıya
kalabilmektedir. Bu durumda markalar, hedef kitlenin beğenisini kazanmak isterken tepkisi ile
karşılaşmaktadır. Hedef kitlenin tepkisini çeken reklam konularından biri de ırkçılık konusudur. Kamuoyu ve
özellikle hedef kitle tarafından ırkçılık yaptığı gerekçesiyle bazı markaların reklamları tepki almaktadır. Bu
durumda markalar reklamlarını yayından kaldırmakta, hedef kitleden özür dilemekte ve reklamda verilmek
istenen mesajın yanlış anlaşıldığı belirtilmektedir. Marka bu süreçte imajını tekrar inşa etmeye çalışsa da
tüketicilerin reklama yönelik olumlu veya olumsuz tutumları onların davranışını belirlemekte, tüketici
markaya karşı tepkisini markanın ürünlerini satın almayarak da ortaya koyabilmektedir. Hiç şüphesiz
markalar ürünlerinin satın alınmaması yönündeki bir davranışı kabul etmek istemez. Bu bağlamda çalışmada
bir markanın ırkçılık yaptığı gerekçesiyle eleştirilen ve tepki alan bir reklamının tüketicinin satın alma karar
süreci üzerindeki rolü araştırılmıştır. Çalışmada 400 anket değerlendirilmiştir. Anket analizlerinden elde
edilen verilere göre, reklama yönelik tutumlar ile satın alma karar süreci arasındaki ilişkinin anlamlı olduğu
sonucu elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Reklam, Irkçılık, Tüketici, Satın Alma Karar Süreci. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Reklam |
en_US |
dc.subject |
Reklam etkililiği |
en_US |
dc.title |
Irkçı Reklamlara Yönelik Tüketici Tutumunun Satın Alma Karar Süreci Üzerindeki Rolü Üzerine Bir Araştırma |
en_US |
dc.title.alternative |
A Research On The Role Of Consumer Attıtude For Racıst Ads In Purchasıng Decision Process |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |