DSpace@İnönü

The development, validity and reliability study of distributed leadership scale

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.contributor.author Beycioğlu, Kadir
dc.date.accessioned 2020-07-23T09:52:18Z
dc.date.available 2020-07-23T09:52:18Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Niyazi Ö. , Kadir B. (2013). The development, validity and reliability study of distributed leadership scale, İlköğretim Online (elektronik), İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17191
dc.description Yıl: 2013Cilt: 12Sayı: 1ISSN: 1305-3515Sayfa Aralığı: 77 - 86 Metin Dili:İngilizce en_US
dc.description.abstract Öz:Bu çalışma ile ilköğretim okullarında paylaşılan liderliğin ne düzeyde sergilendiğine yönelik öğretmen algılarını betimlemeyi amaçlayan, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, Adıyaman ili merkez ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan toplam 157 öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada geçerlilik çalışmaları kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve madde-toplam korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında ise Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları ve test-tekrar test korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin on maddeden oluşan tek faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach-Alpha iç tutarlılık katsayısı “.92”olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin zaman karşı tutarlılığını belirlemek üzere dokuz gün ara ile yapılan iki farklı uygulama arasındaki test-tekrar test korelasyon katsayısı ise “.82” olarak hesaplanmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonrasında ölçeğin mevcut haliyle ilköğretim okullarında paylaşılan liderliğine ilişkin öğretmen algılarının betimlenmesinde kullanılabileceği görülmüştür. Başlık (İngilizce):Paylaşılan liderlik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Öz (İngilizce):This study aimed to develop a valid and reliable scale to reveal teachers’ perceptions on distributed leadership in primary schools. For that reason, a survey with 31 items was administered to 157 teachers who were working for state primary schools in Adıyaman city centre. For validity studies, content analysis, and exploratory and confirmatory factor analysis were carried out, and also item-total correlations were estimated. For reliability studies, Cronbach Alpha and test-retest correlation coefficients were estimated using the relevant software.Results showed that, Distributed Leadership Scale – DLS, has a single factor structure including 10 items. The Cronbach- Alpha and test-retest coefficients of the scale estimated as “.92” and “.82”, respectively. Considering the results obtained from the validity and realiability studies, it can be asserted that Distributed Leadership Scale can be used to measure teachers’ views on distributed leadership practices in primary schools. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher İlköğretim Online (elektronik) en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title The development, validity and reliability study of distributed leadership scale en_US
dc.title.alternative Paylaşılan liderlik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları en_US
dc.type Article en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster