DSpace@İnönü

DEĞERLERİN KAYBOLMA DURUMUNA İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Merter, Feridun
dc.contributor.author Şekerci, Hanifi
dc.date.accessioned 2020-08-10T11:56:35Z
dc.date.available 2020-08-10T11:56:35Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation MERTER F,ŞEKERCİ H (2015). DEĞERLERİN KAYBOLMA DURUMUNA İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 10(3), 851 - 874. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17458
dc.description.abstract Öz:Değerler bir toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan önemli dinamiklerden biridir. Çeşitli ülkelerde ve ülkemizde artan adli vakalar, aile yapısının bozulması, cinayetler, hırsızlık, yolsuzluk, irtikap, zimmete para geçirme, adaletsizlik, haksızlık, adam kayırma, hoşgörüsüzlük, eleştiriye kapalı olma, empati yapmama, eleştirel düşünme eksikliği gibi durumlar, değerlerin toplumsal yaşamda ciddi anlamda aşınmaya uğradığını göstermektedir. Bu anlamda araştırmada değerlerin kaybolma durumları sınıf öğretmenlerinin görüşleri dikkate alınarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan anketteki değerler Spanger, Schwartz, Rokeach ile Acat-Aslan tarafından sınıflandırılan ve ilgili literatürde yer alan değerlerdir. Değerlerin kaybolma durumlarını belirlemek için, frekans ve yüzde alma tekniği kullanılmıştır. Bunun yanında değerlerin kaybolma durumlarına ilişkin görüşlerin cinsiyet değişkeni, mesleki kıdem, görev yeri, en son mezun olunan okul türü, gazete takibi ve doğum yeri değişkenleri açısından karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek amacıyla, kay kare testi yapılmış, anlamlılık düzeyi olarak 0,05 seçilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre adalet, eleştiriye açık olma, empati, adil olma, kanaatkarlık, emeğe saygı, dürüstlük, cömertlik, alçak gönüllülük değerleri araştırmaya katılan öğretmenlerin çok büyük bir bölümü tarafından kaybolmuş ve kaybolmaya yüz tutmuş değerler olarak değer olarak görmektedir. Araştırma sonuçlarına dayanarak, günlük yaşamda değerlerin yaşaması için okul öncesi eğitimden yüksek eğitime kadar değerler eğitimine yer verilmesi önerilmiştir. Bunun yanında kişiler iş yaparken ve hizmet verirken de değerler eğitimi ile etkinliklerin içerisinde yer almalıdır en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Turkish Studies (Elektronik) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title DEĞERLERİN KAYBOLMA DURUMUNA İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ en_US
dc.title.alternative EVALUATION OF THE OPINIONS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS REGARDING THE STATE OF THE LOSS OF THE VALUES en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster