Karataş, ÖzgürÖner, İsmaı?l2024-08-112024-08-112023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTDQMGjNNi-ZoZEcSeC3sVN8MEUHHRWr_rrRT7O7KJ_dOhttps://hdl.handle.net/11616/105168Amaç: Bu çalışmanın amacı, Türkiye futbol süper lig takımlarının kurumsal itibar ve inovasyon yönetimi anlayışının taraftarların bakış açısıyla incelenmesidir. Materyal ve Metot: Araştırmada veri toplama aracı olarak Wonseok ve ark. tarafından geliştirilen Eroğlu ve Eroğlu tarafından Türkçeye uyarlanan "Seyirci Tabanlı Spor Takımı İtibarı Ölçeği" ile Kanario tarafından geliştirilen Demir ve ark. tarafından Türkçeye uyarlanan "Sporda İnovasyon Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; 2021–2022 sezonu Türkiye futbol süper lig takımlarının Passolig kartına sahip taraftarları oluştururken, örneklemini ise süper ligde mücadele eden 20 futbol takımının Passolig kartına sahip 4141 taraftarı oluşturmuştur. Seyirci tabanlı spor takımı itibarı ölçeği cronbach's alpha değeri ölçek genelinde 0.89, sporda inovasyon ölçeği cronbach's alpha değeri ölçek genelinde 0.92 olarak hesaplanmıştır. Bulgular: Yapılan istatistiki analizler sonucunda futbol taraftarlarının sporda inovasyon ölçeği ve seyirci tabanlı spor takımı itibarı ölçeğine verdikleri yanıtlar doğrultusunda her iki ölçekte taraftarların cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu, tuttuğu takım, herhangibir taraftar grubuna üye olma, taraftarı olduğu takımın maçına gitme sıklığı ve kendini tanımladığı taraftar tipi değişkenlerine göre anlamlı fark bulunurken (p<0.05), gelir durumu değişkenine göre anlamlı fark bulunmamıştır (p>0.05). Trabzonspor'u destekleyen taraftarların sporda inovasyon ölçeğine yönelik puan ortalamalarının diğer takımları destekleyen taraftarlara göre daha yüksek düzeyde olduğu, seyirci tabanlı spor takımı itibarı ölçeğinde ise Beşiktaş takımını destekleyen taraftarların takım itibar puan ortalamalarının diğer takımları destekleyen taraftarlara göre daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Taraftarların sporda inovasyon yönetimine yönelik düşüncelerinin katılıyorum düzeyinde olumlu olduğu görülürken, seyirci tabanlı spor takımı itibarına yönelik düşüncelerinin ise kararsız düzeyinde kaldığı sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Futbol Süper Lig, İnovasyon Yönetimi, Kurumsal itibar, Taraftar.Aim: The aim of this study is to examine the corporate reputation and innovation management understanding of Turkish football super league teams from the perspective of the fans. Material and Method: As a data collection tool in the study, Wonseok et al. The "Audience-Based Sports Team Reputation Scale" developed by Eroğlu and Eroğlu and adapted into Turkish by Demir et al. The "Innovation Scale in Sports" adapted into Turkish was used. The universe of the research; While the fans of the Turkish football super league teams with the Passolig card in the 2021-2022 season constituted the sample, the sample consisted of 4141 fans with the Passolig card of the 20 football teams competing in the super league. The spectator-based sports team reputation scale cronbach's alpha value was calculated as 0.89 across the scale, and the cronbach's alpha value for the innovation scale in sports was 0.92 across the scale. Results: As a result of the statistical analyzes, in line with the answers given by the football fans to the scale of innovation in sports and the scale of spectator-based sports team reputation, gender, age, marital status, education level, the team they support, being a member of any fan group, frequency of going to the match of the team they support, and self-esteem in both scales. While there was a significant difference according to the fan type variables he defined (p<0.05), no significant difference was found according to the income status variable (p>0.05). It has been determined that the average score of the fans who support Trabzonspor on the innovation scale in sports is higher than the fans who support other teams, and the team reputation score averages of the fans who support the Beşiktaş team on the spectator-based sports team reputation scale are higher than the fans who support other teams. Conclusion: It was concluded that while the opinions of the fans on innovation management in sports were positive at the level of agree, their thoughts on the reputation of the spectator-based sports team remained at the undecided level. Key Words: Football Super League, Innovation Management, Corporate Reputation, Supporter.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporSportsTürkiye futbol süper lig takımlarının kurumsal itibar ve inovasyon yönetimi anlayışının taraftarların bakış açısıyla incelenmesiAn investigation of the corporate reputation and innovation management approach of Turkish football super league teams from the fans' perspectiveDoctoral Thesis1111815879