Ayan, İzzettin2015-05-262015-05-261999Ayan, İzzettin ;(1999) Öğretmenlerin geliştirilmesinde hizmetiçi eğitimin rolü ,İnönü Üniversitesi.https://hdl.handle.net/11616/2167Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.Bu bölümde araştırmaya ilişin bir özet, ulaşılan sonuçlar ve bu sonuçlara dayalı olarak geliştirilen öneriler yer almaktadır. ÖZET Artan bilgi birikimi, hızla ilerleyen teknoloji ve bunlara koşut olarak her alanda görülen sürekli değişmelerin ve gelişmelerin biçimlendirdiği çağdaş toplumsal yaşam; bu devinime uyum sağlama çabasında yetersiz kalan günümüz öğretmeni için hizmetiçi eğitimi bir zorunluluk ve sorumluluk haline getirmiştir. Bireyin ve toplumun yaşantısını büyük ölçüde etkileyen bilim ve teknolojideki değişmeler, sosyal kurumların yapı ve işlevlerini de değişikliğe zorlamaktadır. Bu bağlamda eğitim, sosyal bir sistem olarak, kişileri toplumdaki genel ve özel rolleri için hazırlarken aynı zamanda yeni bilgiler ve beceriler yaratarak toplumun değişen koşullara uyumunu kolaylaştırmaktadır. Eğitim sistemi incelendiğinde, bireyin yaşam boyu eğitim ihtiyaçlarını karşılayacak alt sistemlerden oluştuğu, hizmetiçi eğitimin de bu sistemin yaşamsal bir öğesi olduğu görülmektedir. Hizmetiçi eğitimin, çalışan personelin verimliliğini artıncı, daha üst görevlere hazırlayıcı ve gelişen zaman koşullanna uyum sağlayıcı bir eğitim türü olduğu söylenebilir. Toplumsal her değişmeyi çok yakından izlemesi, bunu iletisinde bulunacağı her bireye aktarması gerektiği beklenen öğretmenin, hizmetiçi eğitim yoluyla bilgi ve becerisinin artırılması yönündeki çalışmalar, hizmetiçi eğitimin vazgeçilmez ve kaçınılmazlığını ortaya koymaktadır. Amacı, öğretmenlerin geliştirilmesinde hizmetiçi eğitimin rolünü betimlemek, hizmetiçi eğitim uygulamalarının nasıl gerçekleştiğini, çağdaş bir hizmetiçi eğitim sürecinin nasıl olması gerektiğini ortaya koymak olan bu araştırmanın, bulgulanyla da 90 hizmetiçi eğitimin öneminin anlaşılmasını sağlayacağı ve bu yönüyle eğitim yöneticilerine katkıda bulunulacağı beklenilmektedir. Bu araştırmada; ülkemizdeki hizmetiçi eğitim ve onu yaratan etkenlerle, öğretmenlerin hizmetiçi eğitimi, varolan yasal düzenlemeler, örgütlenme süreci, uygulama ve sorunlarıyla ilgili alanyazın taraması yapılmış, 1997 ve 1998 yılları hizmetiçi eğitimi genel plam irdelenmiştir. Çalışma, anılan yönüyle betimsel bir araştırma niteliği taşımaktadır. SONUÇLAR Araştırmada elde edilen sonuçlar aşağıda verilmektedir. 1. Hizmetiçi eğitim genelde tüm örgütlerin, özelde ise eğitim örgütlerinin etkililiği ve verimliliği için zorunlu, bu nedenle vazgeçilmez bir sorundur. 2. Hizmetiçi eğitim gereksinimi yaratan etkenler bireylerin işlerindeki uyum ve verimliliğini artırmak olması, üst görevlere hazırlamak, daha büyük sorumluluklar yüklenmesini sağlamak, özgüven ve güdülenme düzeyini yükseltmek, hizmetiçi öncesi eğitim yetersizliklerini gidermek, örgütsel gelişme ve değişmelere uyumunu kolaylaştırmak, bazı bilgi ve becerilerin görev başında kazanılmasını sağlamaktır. 3. Eğitim -öğretim etkinliklerinin başat öğesi olan öğretmenler, çağdaş değişme ve gelişmelere katkı sunabilecek düzeyde hizmetiçinde yetiştirilmelidir. fi 4. Eğitim politikası ve sürecinin yaşama geçirilmesinde öncü rol oynayan öğretmenlerin bu süreçteki başarısı, hizmetiçi eğitim uygulamalarıyla elde * edecekleri çağdaş bilgileri içselleştirmelerine büyük oranda bağlı görülmektedir. 5. Öğretmenlerimizin hizmetiçi eğitimlerinin, günümüzün hızla değişen y koşullan içinde yetersiz kaldığı görülmektedir. 6. Gerek Anayasa, gerekse 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu hizmetiçi 91trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessMesleki eğitimOccupational trainingÖğretmen yetiştirmeTeacher trainingÖğretmenlerin geliştirilmesinde hizmetiçi eğitimin rolüMaster Thesis