Kalecı?, DevkanKaya, İbrahı?m2024-08-112024-08-112022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65SRYrSEtcnl0nVUX2-coV3Q6w1aoZtyqzMFvXmwwGKybhttps://hdl.handle.net/11616/104812Covid-19 pandemisi dünya genelinde yüz yüze eğitimi olumsuz yönde etkilemiştir. Ülkemizde ve dünyanın birçok ülkesinde eğitimin tüm kademelerinde kısmen veya tamamen uzaktan eğitime geçilmiştir. Bu süreçte bilgisayar kullanma becerilerinin öğrenilmesi önem kazanmıştır. Çalışmanın amacı öğretmen adaylarına kelime işlemci, elektronik tablo ve sunu hazırlama programlarının öğretilmesi için hazırlanan etkileşimli video materyallerinin akademik başarıya etkisini incelemek ve katılımcıların konu hakkındaki görüşlerini almaktır. Araştırmada karma desen kullanılmış olup nicel kısımda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Güz Dönemi İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 19'u kontrol, 15'i deney grubunda olmak üzere 34 öğrenci oluşturmaktadır. Dersler senkron uzaktan eğitim şeklinde yürütülmüştür. Deney grubunda canlı derslerle birlikte ters yüz öğrenme yöntemiyle etkileşimli videolar kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise sadece canlı derslere yer verilmiştir. Uygulama öncesi ve sonrası başarı puanlarını ölçmek için araştırmacı tarafından hazırlanan akademik başarı testi kullanılmıştır. Görüş formu ile sürece dair öğrenci görüşleri alınmıştır. Nicel verilerin analizinde Bağımsız-Örnekler T-testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda grupların son test başarı puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Etkileşimli videolara yönelik görüşlerin analizi sonucunda öğrenciler etkileşimli videoların sürekli ulaşılabilir olması, derse ön hazırlıklı gelmelerini sağlaması, öğrenilen konuları pekiştirmesi gibi konulara değinmişler ve sistemden memnun kaldıklarını bildirmişlerdir. Çalışma sürecinde elde edilen deneyimlere ve öğrenci görüşlerine dayanarak etkileşimli video ile öğretimin daha iyi hâle getirilmesine dair öneriler sunulmuştur. Etkileşimli videoların öğrenme sürecine olumlu katkılarından dolayı başka derslerde de kullanılması önerilmektedir.The Covid-19 pandemic has adversely affected face-to-face education worldwide. In Turkey and in many countries of the world, distance education has been started in whole or in part at all levels of education. In this process, learning of using computer skills has gained more importance than ever before. The aim of the study is to examine the effect of interactive video materials prepared for teaching word processor, spreadsheet and presentation programs to teacher candidates on academic success and to get the opinions of the participants on the subject. Mixed design was used in this study, and a quasi-experimental design with pretest-posttest control group was used in the quantitative part. The study group of the research consists of 34 students, 19 of them in the control group and 15 of them in the experimental group, who are studying in the 2021-2022 Fall Semester at Inonu University, Faculty of Education, Department of Classroom Teaching. The courses were conducted in the form of synchronous distance education. Interactive videos with the flipped learning method were used together with live lessons in the experimental group. Only live lessons were given to the control group. The academic achievement test prepared by the researcher was used to measure the achievement scores before and after the application. Students' opinions about the process were taken with the opinion form. Independent-Samples T-test was used in the analysis of quantitative data. Content analysis was used in the analysis of qualitative data. As a result of the study, a significant difference was found between the post-test achievement scores of the groups in favor of the experimental group. As a result of the analysis of the opinions about the interactive videos, the students mentioned the issues such as the interactive videos being accessible all the time, ensuring that they come to the lesson well prepared, reinforcing the learned subjects, and reported that they were satisfied with the system. Based on the experiences gained during the study and the opinions of the students, suggestions were made to improve the teaching with interactive video. It is recommended that interactive videos be used in other lessons because of their positive contribution to the learning process.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingBilişim teknolojileri dersinde etkileşimli video kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin ve görüşlerinin incelenmesiThe effect of using interactive video in information technologies lesson on academic achievement of students and examination of their viewsMaster Thesis1129719354