KARASU, Fatma2022-02-152022-02-152020Karasu, F. (2020). HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ . İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi , 8 (3) , 973-988 . DOI: 10.33715/inonusaglik.746735https://hdl.handle.net/11616/47166Yaşanan teknolojik gelişmeler ve artan küreselleşme ile birlikte günümüzde hemşirelerin çağın getirdiklerine uyum sağlama, üstlendikleri rol ve sorumluluklarını yerine getirebilmesinde sürekli olarak entelektüel ve öğrenme becerilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Hemşireler, sağlık bakım ekibinin önemli bir parçasıdır. Hemşirelik eğitiminin başlıca hedefi diğer sağlık bakım ekip üyeleri ile birlikte çalışabilecek profesyonel hemşireleri hastanın yararına olacak şekilde hazırlamaktır. Geleneksel öğretim yöntemlerinin eğitici merkezli ve ezbere dayalı bir eğitimin yerine, öğrencinin aktif olarak öğrenme ve öğretme sürecine katıldığı eğitim programları oldukça önemlidir. İşbirlikli öğrenme, hemşirelik öğrencilerine işbirliğini öğrenme ve uygulama fırsatları sunarak öğrencilerin mesleki bilgi ve beceri performansının yanı sıra akademik başarısını arttırmada, problem çözme, eleştirel düşünme ve kişilerarası becerilerini geliştirerek kaliteli sağlık hizmetinin oluşturulmasına yardımcı olacaktır. Bu derlemenin amacı hemşirelik eğitiminde işbirlikli öğrenme modelini irdelemek ve eğitim sürecine etkisini ortaya koymaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİArticle