Özer, NiyaziDönmez, BurhanettinCömert, Melike2020-10-082020-10-082012ÖZER N,DÖNMEZ B,CÖMERT M (2012). Turkish adaptation of Friedman School Principal Burnout Scale: Reliability and validity studies. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 105 - 121.1300-28992149-9683https://hdl.handle.net/11616/18297https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/157407Öz: Bu araştırma ile özel olarak okul müdürleri için geliştirilmiş olan tükenmişlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Diyarbakır ilinde görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 196 okul müdüründen toplanan veriler üzerinden yapılmıştır. Ölçeğin kapsam geçerliğini sağlamak amacıyla uzman ve okul müdürlerinin görüşleri alınmış, yapı geçerliliğini test etmek için açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) teknikleri kullanılmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında, Cronbach Alpha, Spearman-Brown ve Guttman iç tutarlılık katsayıları ve test-tekrar test korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda elde edilen değerler, uyarlaması yapılan ölçeğin duyarsızlaşma, tükenme ve mesleki başarı olmak üzere üç alt faktörden oluştuğunu ortaya koymuştur. Bu çalışmada elde edilen bulgular ölçeğin, Türkiye’de okul müdürlerinin yaşadıkları tükenmişliğin belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olacağı düşünülmektedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessTurkish adaptation of Friedman School Principal Burnout Scale: Reliability and validity studiesFriedman okul müdürleri tükenmişlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmasıArticle131105121157407