Günay, Zeliha Nagihan2024-03-072024-03-072023Günay, Z. N. (2023). Yükseköğretim öğrencilerinin iman-amel ilişkisi (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği). Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya.https://hdl.handle.net/11616/88115İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı / Kelam Bilim DalıAllah'ın Peygamber Efendimiz aracılığıyla bildirdiklerini tasdik etmek ve bildirilenlere inanmak manasına gelen "iman" kavramı yalnızca İslam dinine has bir konu olmaktan öte son Peygamber Hz Muhammed'den evvel gelen tüm Peygamberler ve onlar aracılığıyla getirilenleri de kapsayan bir kavram olma açısından önem taşımaktadır. İnsanların akıllarına hitap ettiği kadar gönül dünyalarında da hitap eden Kuran-ı Kerim ve İslam dininden evvel gönderilen tüm Peygamberlerin amacı Allah'ın varlığı ve birliği hususunda insanları doğru yola iletme mesajını içermektedir. Bunun yanında "iman" kavramı kapsamı ve muhtevası açısından Peygamberimizin vefatından sonra güncelliğini hala koruyan bir konu olma özelliğini taşımaktadır. Biz bu çalışma ile imanın oluşumuna etki eden faktörlerden "iman" kavramının tanımı, muhtevası ve imanı amel ile birlikte zikredilmesinden ötürü "amel" mevzusunun beraberinde getirdiği meseleleri ele aldık. Tezimizde ele alacağımız iman-amel kavramının incelemesi daha önce farklı çalışmalarda bahsi geçen bir konudur. Bizim bu çalışmayla konuya katkımız, iman-amel kavramlarının günümüzdeki yansımasını ele alarak ilim ve bilimlerin gelişmesinde önemli bir yer tutan yükseköğrenim kurumlarından biri olan "İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi" öğrencilerinin bu kavramlar ve beraberinde getirdiği meseleler karşısındaki tezahürünü ele aldığımız bir çalışma yapmaktır. Bu çalışma ile amacımız bahsi geçen kavramları sadece teorik bir çalışma olmaktan çıkararak günümüzdeki hayata ne şekilde tezahür ettiğine dair nicel bir araştırma ortaya koyaktır. Anahtar Kelimeler: fıtrat, iman, amel, İslamThe concept of "faith", which means confirming what Allah has revealed through our Prophet and believing in what has been revealed, is important not only as a subject specific to the religion of Islam, but also as a concept that includes all the Prophets who came before the last Prophet Muhammad and those brought through them. The Qur'an, which appeals to people's hearts as well as to their minds, and the purpose of all Prophets sent before the religion of Islam includes the message of guiding people to the right path regarding the existence and unity of Allah. In addition to this, the concept of "faith" has the feature of being a topic that is still up-to-date after the death of our Prophet in terms of its scope and content. In this study, we discussed the definition and content of the concept of "faith", which is one of the factors affecting the formation of faith, and the issues brought about by the issue of "deed" because it is mentioned together with faith. The examination of the concept of faith-deed, which we will discuss in our thesis, is a subject that has been mentioned in different studies before. Our contribution to the subject with this study is to conduct a study in which we examine the manifestation of the students of "Inonu University Faculty of Theology", which is one of the higher education institutions that have an important place in the development of science and sciences, by addressing the current reflection of the concepts of faith-deeds against these concepts and the issues they bring with them. Our aim with this study is to remove the aforementioned concepts from being a traditional study and to present a quantitative research on how their reflections on today's life are manifested. Keywords: Kalam, fitra, faith, deed, Islamtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessYükseköğretim öğrencilerinin iman-amel ilişkisi (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği)The faith-action relationship of higher education learners (Example of İnönü University Faculty of Theology)Master Thesis140