Aydemir, HasanKoçoğlu, ErolKaralı, Yalçın2020-10-192020-10-192016AYDEMİR H,KOÇOĞLU E,KARALI Y (2016). Grasha-Reichmann Ölçeğine Göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1881 - 1896.1300-8811https://hdl.handle.net/11616/18417https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/249906Öz: Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğrenme stillerini ve öğrenme stillerinin alt boyutlarına dağılımlarının ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesinde öğrenim gören 479 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Sarıtaş ve Süral (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan Grasha-Reichmann Öğrenme Stili Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20. istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının öğrenme stillerine dağılımını belirlemek için tek örneklem kay-kare testi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ölçeğinin alt ölçeklerinden aldıkları puanlara bağlı olarak rekabetçi öğrenme stili yüksek düzeyde bulunurken; bağımsız, bağımlı, katılımcı, çekingen ve işbirlikli öğrenme stilleri orta düzeyde bulunmuşturtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessGrasha-Reichmann Ölçeğine Göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin DeğerlendirilmesiGrasha-Reichmann Scale Evaluatıon of Learning Styles by Teacher CandidatesArticle24418811896249906