Koçoğlu, Erol2020-08-122020-08-122014KOÇOĞLU E (2014). Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Kültürel Yaşam Üzerindeki Etkilerine İlişkin ÖğretmenAlgıları. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 4(2), 191 - 205.2146-48122148-144Xhttps://hdl.handle.net/11616/17536https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/190463Öz: İlk insanın yaradılışına kadar uzun bir geçmişe sahip olan kültür, bireyin yaşadığı ortamda geçirdiği yaşamsal evrelerle beraber sürekli bir değişim halindedir. Bu değişim kültürünü oluşturan maddi ve manevi unsurların farklılaşmasını beraberinde getirmektedir. Farklılaşan bu unsurlara ayak uydurmak gayreti içerisinde olan birey, bir takım yaşamsal tercihlerini yeniden gözden geçirmek zorunda kalmaktadır. Bireyin kültürel yaşamının belirleyiciliği üzerinde etkili olan birçok disiplin ve bu disiplinlere ait kazanımlar vardır. Bu çalışma alanlarından biri de sosyal bilgilerdir. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgi- ler öğretmenlerinin görüşlerine göre, sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların kültürel yaşam üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırma grubunu Diyarbakır, Mardin, Muş ve Erzurum da ortaokullarda görev yapan 100 sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri, açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış anket formu ile alınmıştır. Elde edilen veriler, nitel veri analizi tekniğinden yararlanılara çözümlenmiştir. Araştırma bulguları, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde yer alan kazanımların kültürel yaşam üzerindeki etkilerine ilişkin farklı algılara sahip olduklarını, bu durumu birbirinden farklı şekilde gerekçelendirdiklerini göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Kültürel Yaşam Üzerindeki Etkilerine İlişkin ÖğretmenAlgılarıThe Teachers Perceptions of the Gains of Social Studies Lessons upon Cultural LifeArticle42191205190463