Arslan, MustafaTunç, Esra2020-06-272020-06-272013MUSTAFA A., Esra T. (2013). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin değer yönelimlerindeki farklılaşmalar, Değerler Eğitimi Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1303-880Xhttps://hdl.handle.net/11616/16109https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/169284Yıl: 2013Cilt: 11Sayı: 26ISSN: 1303-880XSayfa Aralığı: 7 - 39 Metin Dili: Türkçe Öz: Özet- Bu makalede, uluslararası geçerliği olan ve ülkemize de uyarlanan Schwartz ın Değerler Ölçeği kullanılarak İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin değer yönelimleri belir- lenmeye çalışılmıştır. 56 maddelik ölçek ile -1-7 değer aralığında İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi nden tabaka-seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 223 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin birey düzeyi değerleri kategorisinde üst düzey değerler ola- rak iyilikseverlik, evrenselcilik, güvenlik, özyönelim değer grupları gelmektedir. Alt düzey değerlerin sıralanması ise en alt düzeyden itibaren hazcılık, uyarılım, uyma şeklindedir. Bu çerçevede ana değer gruplarının sıralaması ise özaşkınlık, muhafazacı yaklaşım, yeniliğe açıklık, özgenişletim olarak görülmüştür. Cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf öğrencilerin değer eğilimlerinde anlamlı farklılık oluşturmaktadır. Başlık ( ): An empiric study on differentiations in value orientations of students studying at faculty of theologytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİlahiyat fakültesi öğrencilerinin değer yönelimlerindeki farklılaşmalarAn empiric study on differentiations in value orientations of students studying at faculty of theologyArticle1126739169284