Şen, Mehmet Emin2024-08-042024-08-0420222149-2786https://doi.org/10.33437/ksusbd.999678https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1195177https://hdl.handle.net/11616/89521İşitilebilir ses özdeklerinin sezgisini art alan ve fenomenoloji açısından önerme sunan çalışmada müzik ögesi, dinsel ritüellerdeki olgusal konumu ve sistematik ses kompozisyonu içerisinde betimleyici-algısal bakış açısıyla değerlendirilmiştir. Dinsel ritüeller özelinde müzik ögesinin fenomenolojik açıdan ele alınmasının gerekçesini ontolojik bir temelde kodlanmış ögelerin somutlaştırılması oluşturmaktadır. Müzik ögesi dinsel ritüeller özelinde değerlendirilerek müziksel etkileşimlerin insan bilinç ortamının nesnelere verdiği tepkisi fenomenolojik bakışla betimlenmiştir. Yaşam döngüsü, müziksel form ve dinsel eylemler özelinde eyleme katılan bireylerin duygusal-inançsal bilinç konumlarına hitabının ses özdeklerinin iletişimsel içeriği kullanılarak yapılmaktadır. Müziğin diliyle yanıt arama çabası içerisinde ilgili literatürün taranması ile oluşturulan araştırmada din özelinde müzik ögesi sonik etkileşimler yönüyle betimlenmiştir. Yaşam döngüsü çerçevesinde bireyi çevreleyen fenomenlerin kültürlerinden olan dinsel eylemlerde bilince hitap eden beş duyunun dokunuşları sonik ifadesi ile ritüelleri tamamlama aracı ve felsefik dünyanın yansımasıdır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDinsel Ritüellerin Müzik Ögesine Fenomenolojik Bir YaklaşımArticle19144745510.33437/ksusbd.9996781195177