Küçük, Ahmet2021-08-192021-08-192018KONAN N,YILMAZ S (2018). ÖĞRETMEN PERFORMANS DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: BİR KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI. Milli Eğitim, 47(219), 137 - 160.2630-5550https://doi.org/10.33420/marife.469033https://hdl.handle.net/11616/42221https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/398194Öz: Bu araştırmanın temel amacı, okul müdürlerinin öğretmenlerin perfor-mansını değerlendirmede kullandıkları ölçütlere ilişkin öğretmen görüşlerini be-lirlemektir. Bu çalışma karma yöntemde bir araştırmadır. Araştırmanın katılımcı-ları maksimum çeşitlilik örnekleme yoluyla belirlenen ilkokul, ortaokul ve lisede görevli toplam 188 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel bulguları, kullanılan performans değerlendirme maddelerinin genel olarak ‘çok’ uygun bulunduğunu; performans değerlendirmenin uygunluğuna yönelik katılımcı puanlarının cinsiyet, branş, kıdem ve geçirilen ders denetimi sayısı değişkenleri açısından anlamlı bir fark göstermediğini; sadece okul türü değişkeni açısından anlamlı bir fark gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Lisede çalışan öğretmenler, il-kokul ve ortaokulda çalışan öğretmenlere göre öğretmen performans değerlen-dirme ölçütlerini daha uygun bulmaktadırlar. Diğer yandan araştırmanın nitel bulguları öğretmen performans değerlendirmeleri hakkında öğretmenlerin ço-ğunlukla olumsuz görüş taşıdığını göstermiştir. Araştırma sonucunda, perfor-mans değerlendirme ölçütlerinden ziyade değerlendirmeyi yapan okul müdür-leri ile ilgili objektiflik, denetim yeterliği gibi konularda sorunların yaşandığı ve bazı olumsuzlukların ortaya çıktığı anlaşılmıştır. Bunun yanında bazı durumsal ve olumlu yönler de katılımcılar tarafından ifade edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedeniyet Tasavvurunun Unsurları ve Dinamikleri (Kur’ân Verileri Işığında Bir İnceleme)The Factors and Dynamics of Imagination of Civilization (A Work in the Light of the Data of Qur'an)Article18258960410.33420/marife.469033398194