Altın, Muhterem2021-02-072021-02-072019ALTIN M (2019). KEMALİZM VE MUHAFAZAKÂRLIK ARASINDA TÜRKİYE’DE EĞİTİM. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 18(71), 1497 - 1510. Doi: 10.17755/esosder.5467741304-0278https://doi.org/10.17755/esosder.546774https://hdl.handle.net/11616/19269https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/317105Yıl: 2019Cilt: 18Sayı: 71ISSN: 1304-0278 / 1304-0278Sayfa Aralığı: 1497 - 1510Metin Dili:TürkçeÖz: Eğitim önemli işlevleri olan ve önemsenmesi gereken bir kurumdur. Bu kurumun kendisinden beklenenleri yerine getirebilmesi için eğitim sisteminin ülkenin şartlarına ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Türkiye’de de eğitimden çok şey beklenmiş ve bu alanda birçok çalışma yapılmıştır. Ancak yıllardan beri yapılan çalışmalara ve değişikliklere rağmen henüz düzenli olarak işleyen ve ülkenin ihtiyaçlarına cevap veren bir eğitim sistemi kurulamamıştır. Eğitimle ilgili tartışmalar ve sistemde değişiklik yapma çabaları devam etmektedir. Ancak eğitim alanında çalışmalar yapılırken Türkiye’de eğitim üzerinde etkili olmuş ideolojilerin mevcut sorunlarla olan bağlantılarının yeterince tartışılmadığı görülmektedir. Bu çalışmanın temel iddiası, eğitim alanında yaşanan sorunların, bu alanının düzenlenmesinde etkili olmuş ideolojilerden ve bu ideolojilerden kaynaklanan uygulamalardan bağımsız olarak ele alınamayacağıdır. Buradan hareketle çalışmada, Türkiye’de eğitim üzerinde etkili olan Kemalizm ve muhafazakârlığın bu alan üzerindeki etkilerinin ve mevcut sorunlarla olan bağlantılarının tartışılması amaçlanmıştır. Bu iki ideolojinin, Cumhuriyet döneminin önemli bazı konularına olan yaklaşımları ve bu konularda eğitimden beklentileri karşılaştırılmak suretiyle sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır.Abstract: Education is an institution which has important functions and is of great significance. It has to be designed in accordance with conditions and needs of the country so that it meets the expectations. There have been high expectations from it and many works have been carried out in the field accordingly. However, despite many researches and changes for many years, an educational system operating on a regular basis and responding to the requirements of the country has failed to be established. Debates concerning education and efforts to make changes in the system have been continuing. Yet, it is seen that while researches involving education carried out, there have not been adequate debates concerning relations between exiting problems in the field and the ideologies having impacts on educational system. The main assertion of this study is that the problems encountered in the field of education cannot be tackled independently from ideologies influential in regulating the field and practices stemmed from these ideologies. Therefore, this study aims to put forward the impact of Kemalism and conservatism on the field of education and their relation with exiting issues. It has been attempted to come to a conclusion through the comparison of the approaches of these ideologies to some important issues in Republic era and their expectations from the education.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKEMALİZM VE MUHAFAZAKÂRLIK ARASINDA TÜRKİYE’DE EĞİTİMDUCATION IN TURKEY BETWEEN KEMALISM AND CONSERVATISMArticle18711497151010.17755/esosder.546774317105