Editörden2022-03-222022-03-222014, E. (2013). Turkish abstracts . International Journal of Instruction , 7 (1) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eiji/issue/5136/69980https://hdl.handle.net/11616/56909Bu araştırmada, öğretmenlerin öğrenme sorumluluğu ve güç dengesine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma bir vaka incelemesi olup, dört ilköğretim öğretmeni ile yürütülmüştür. Veriler yarıyapılandırılmış görüşme ile toplanmış ve içerik analizi türlerinden kategorisel analizle işlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin, öğrencilerin öğretimin merkezinde olması gerektiğini düşündükleri fakat bunu uygulamaya koyma hususunda yetersiz oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf mevcudunun ve öğretim programlarının gereğinden fazla bilgi yüklü olmasından dolayı bu uygulamanın gerçekleştirilemediği belirlenmiştir. Bu doğrultuda araştırmacılar tarafından öğrenme sorumluluğunu öğrenciye kazandırma ve güç dengesinin paylaşılabilmesine ilişkin öneriler sunulmuşturtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurkish abstractsArticle