Çeçen, Mehmet AkifAydemir, Filiz2020-08-102020-08-102011ÇEÇEN M. A,AYDEMİR F (2011). Okul öncesi hikâye kitaplarının okunabilirlik açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 185 - 194.1304-429Xhttps://hdl.handle.net/11616/17455https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/124092Öz: Bu çalışmada, okul öncesine yönelik Öykü Yağmur setinden 50 hikâye kitabının kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Metinlerin okunabilirlik düzeylerinin belirlenmesinde Ateşman’ın Türkçe için Flesch’ten uyarladığı, kelime ve cümle uzunluğunu temel alan formül kullanılmıştır. Kitaplardaki öykülerin kelime ve cümle uzunlukları esas alınarak okunabilirlik düzeyini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma betimsel niteliktedir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda hikâye kitaplarının okunabilirlik düzeyinin Ateşman tarafından Türkçeye uyarlanmış Flesch formülüne göre çok kolay, kolay, orta güçlükte olarak değişim gösterdiği belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul öncesi hikâye kitaplarının okunabilirlik açısından incelenmesiA study on pre-school story books in point of readabilityArticle816185194124092