Aslan, MahireDoğan, Ümit2024-08-042024-08-0420221302-51472602-2850https://doi.org/10.53444/deubefd.993422https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150138https://hdl.handle.net/11616/88764Uzaktan eğitim sürecinde okul müdürlerinin liderlik becerilerine ilişkin öğretmenlerin sahip oldukları algıların metaforlar aracılığı ile belirlenmesine yönelik gerçekleştirilen bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomolojik (olgubilim) olarak desenlemiştir. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılı, Sakarya ili Karapürçek ilçesinde görev yapan öğretmenler arasından gönüllülük esasına göre amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 71 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amaçları doğrultusunda araştırmaya katılan öğretmenlerin algılarını ortaya çıkarmak için “Okul müdürümüzün uzaktan eğitim sürecindeki liderlik becerisi …… gibidir. Çünkü ………….” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırma ile elde edilen verilerin analizinde ‘’içerik analizi’’ tekniğinden yararlanılmıştır. Öğretmenlerce üretilen metaforlar benzerliklerine göre kategorileştirildiğinde 5 farklı kategori elde edilmiştir. Bu kategoriler ‘’Hizmetkâr Olma Becerisi’’, ‘’Birleştirici Unsur Olma Becerisi’’, ‘’Bilgi ve Yetenek Sahibi Olma Becerisi’’, ‘’Vizyon Sahibi Olma Becerisi’’ ve ‘’Model Olma Becerisi’’ şeklinde olup; öğretmenler en çok ‘’ Hizmetkâr Olma Becerisi’’ kategorisinde en az ise ‘’Model Olma Becerisi’’ kategorisinde metafor üretmişlerdir. Çıkan sonuçlara göre de yapılan çıkarımlar ve tartışmalar makale sonunda paylaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUzaktan Eğitim Sürecinde Okul Müdürlerinin Liderlik Becerilerine Yönelik Öğretmenlerin Metaforik Algılarının İncelenmesiArticle5473675210.53444/deubefd.9934221150138