Aksu, İbrahimTursun, Mehmet2019-04-292019-04-292018Aksu, İ , Tursun, M . (2019). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyon ve Beklenti Düzeylerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 9 (2), 17-31.https://dergipark.org.tr/download/article-file/617790https://hdl.handle.net/11616/9993Bu araştırmanın amacı, yükseköğretimde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin, ders motivasyonu ile mesleki beklentilerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada öğrencilerin motivasyon ve beklenti düzeyleri ile ilgili veriler anket yöntemiyle toplanmış, akademik başarı puanları olarak ise genel muhasebe dersinden aldıkları sınav notları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda motivasyon ve mesleki beklenti düzeyinin akademik başarı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre, öğrencilerin yükseköğretimde muhasebe eğitimine başlamadan önce motivasyon ve mesleki beklenti düzeylerinin tespit edilerek eksikliklerin giderilmesi, öğrencilerin akademik ders başarısının yükseltilmesinde önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır.The purpose of this research is to determine whether the course motivation and professional expectations of students receiving accounting education have an effect on the academic achievement of these students. In the research, the motivation and expectation levels of the students were gathered by the questionnaire method and the academic achievement scores were taken from the general accounting course exam grades. As a result of the research, it has been determined that the level of motivation and professional expectation has an important effect on the academic achievement. According to these results, eliminating the deficiencies by determining the motivation and professional expectation levels of the students before the beginning of the accounting education in the higher education gives as an important factor in increasing the academic lecture success of the students.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAkademik BaşarıMotivasyonMesleki BeklentiAcademic AchievementMotivationExpectationMuhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyon ve beklenti düzeylerinin akademik başarılarına etkisiThe effect of motivation and expectation levels of accounting students on their academic achievementArticle921731