Çekiç Akyol, AyşeAltuğ, Tuğba2019-05-162019-05-162018Çekiç Akyol, A. Altuğ, T. (2018). Kurumsal yeşil imajın kurumsal web sitelerinde aktarımı: Arçelik ve bosch örneği. Cilt:3 Sayı:1, 194-212 ss.https://dergipark.org.tr/inifedergi/issue/37518/429415https://hdl.handle.net/11616/11056Çevre kirliliğinin sonuçlarının gün geçtikçe daha somut bir şekilde günlük hayata yansımasıyla birlikte toplumda çevre ile ilgili kaygılar artmış tüketim alışkanlıkları değişmeye başlamıştır. Tüketicilerin kısıtlı kaynaklar ve çevre kirliliği bilinciyle değişen satın alma davranışları kurumları hedef kitlenin zihninde çevreci bir imaj oluşturma zorunluluğuyla karşı karşıya bırakmıştır. Pek çok kurum üretim ve işletim süreçlerinde çevreyi koruma kaygısı ve sorumluluğuyla hareket ettiklerini çeşitli halkla ilişkiler yöntemleriyle hedef kitleye iletmekte ve yeşil bir kurumsal imaj oluşturmaya çalışmaktadır. Yine pek çok kurum aynı amaçla sıklıkla kurumsal web sitelerinden faydalanmaktadır. Web siteleri, kurumlar için artık bir zorunluluk haline gelen yeşil kurumsal imajlarını aktarmak için avantajlı bir araç olarak görülebilir. Kurumlar çevre bilinçli spesifik hedef kitleye web siteleri aracılığıyla daha kolay ve işlevsel bir şekilde ulaşabilmektedir. Bu çalışmada kurumların yeşil kurumsal imajının kurumsal web siteleri aracılığıyla aktarılması içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu inceleme sırasında belirlenen kurumlara ait web sitelerinde yer alan kurumsal öğeler; bilgi akışı, kampanya ve sunum özelliklerinin çevre algısı oluşturan ifade ve öğeler barındırması yönleriyle analiz edilmiştir. Bu çalışma sonucunda elde edilen veriler kurumların yeşil kurum imajı oluşturmak ve aktarmak için web sitelerinden ne şekilde yararlandıklarını ve web sitelerinin çevre algısı oluşturan ifade ve öğeleri ne ölçüde barındırdığını ortaya koymaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYeşil İmajYeşil PazarlamaWeb sitesiKurumsal İmajKurumsal yeşil imajın kurumsal web sitelerinde aktarımı: Arçelik ve bosch örneğiArticle31194212