Taşdemir, TunaAKBUDAK, Hayri2022-01-312022-01-312021Akbudak, H. & Taşdemir, T. (2021). MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL ÇALGI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER . İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , 7 (2) , 285-296 . DOI: 10.22252/ijca.1035341https://hdl.handle.net/11616/46641Öz Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin öğrenim süreçlerini etkileyen faktörlerden biri bireysel çalgı tercihleridir. Öğrencilerin vücut yapısı, çevresel etkenler, müzik türü, eğitim kurumlarının özellikleri gibi faktörler çalgı tercihlerinde etkili olmaktadır. Bu araştırmada lisans düzeyinde mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin lisans öğrenimleri sürecinde bireysel çalgı tercihlerini etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Durum tespitine yönelik tarama modelinde yapılan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, katılımcıların demografik özellikleri ve çalgı tercihleri ile ilgili görüşlerinin alınması amacıyla 12 sorudan oluşan, yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılarak elde edilen görüşler tematik olarak incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de lisans düzeyinde mesleki müzik eğitimi veren kurumlar, örneklemini ise beş farklı üniversitenin müzik eğitimi veren bölümleri oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem olarak seçilmiş üniversitelerde 2018-2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri (f=165) çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Elde edilen verilere göre katılımcıların çalgı tercihlerinde etkili olduğu belirlenen “çalgıya duyulan sevgi”, “çalgıda edinilen tecrübe”, “öğretmen”, “müzik türü” ve “okulun imkanları” faktörlerinin çoğunlukta olduğu sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL ÇALGI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERArticle