Köksal, Mustafa Serdar2020-08-122020-08-122013KÖKSAL M. S (2013). A comprehensive research design for experimental studies in science education. İlköğretim Online (elektronik), 12(3), 628 - 634.1305-3515https://hdl.handle.net/11616/17534https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/148813Öz: Deneysel metotlar, değişkenler üzerinde kontrol yapabilme, değişkenleri değiştirebilme ve neden-sonuç ilişkisi kurabilmedeki etkililiğinden dolayı ayrı bir öneme sahiptir. Deneysel desenlerin güçlü yanları yanında iç geçerliliği tehdit eden faktörlere karşı tam koruma altında olmamaları söz konusudur. Türkiye’de fen eğitimi ile ilgili tez çalışmalarının çoğunda deneysel çalışmalar yürütülmesine rağmen, iç geçerlik tehditlerine karşı daha güçlü desenlerin eksikliği önemli bir problem olarak durmaktadır. Bu problem yanında fen eğitimi alanındaki reformların gerektirdiği yöntem ve tekniklerin etkililiğini test etmek için okul çapında yürütülecek deneysel çalışmalara ihtiyaç vardır. Okul çapında yapılacak deneysel çalışmalar, iç geçerlik tehditlerine ilişkin problemlerin üstesinden gelebilmek için daha detaylı ve güçlü araştırma desenlerini gerektirmektedir. Bu araştırmanın amacı daha detaylı ve güçlü bir deneysel araştırma deseni önermektir. Beş gruplu deneysel desen, fen bilimleri eğitiminde dikkate alınan bağımlı değişkenleri kontrol altında tutmada ve neden-sonuç ilişkisi kurmada daha etkili olan, daha fazla sayıda iç-geçerlik tehdidini kontrol etme imkânı sağlayan bir yol önermektedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessA comprehensive research design for experimental studies in science educationFen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar için geniş kapsamlı bir araştırma deseniArticle1236286342-s2.0-84880069850N/A148813