Dağtaş, ErdalÜnal, Mehmet Anıl2020-07-192020-07-192019Dağtaş, E , Ünal, M . (2019). TÜRKİYE’DE YENİ SAĞ POLİTİKALAR ÇERÇEVESİNDE EĞİTİM HABERCİLİĞİNİN İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME . İNİF E - Dergi , 4 (1) , 7-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inifedergi/issue/46490/523544https://hdl.handle.net/11616/17082Özet Bu çalışmanın konusunu, yeni sağ politikalar çerçevesinde Türkiye basınını temsilen örnek olarak seçilmiş Cumhuriyet, Evrensel, Hürriyet, Milat, Milliyet ve Ortadoğu gazetelerinin eğitim olgusu ve eğitim haberciliği hakkındaki yaklaşımlarının karşılaştırmalı olarak çözümlenmesi oluşturmaktadır. Sözü edilen gazetelerin eğitim alanına ilişkin yaklaşımları irdelenirken, özellikle 1980 sonrası yeni sağ politikaların eğitim ve medya alanındaki etkileri göz önünde bulundurulmuştur. Bununla birlikte, çözümleme 1 Ocak-31 Aralık 2016 tarihleri arasında örnek olarak seçilmiş gazetelerde yayımlanan eğitime yönelik içerikler üzerinden gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Türkiye’nin 1980’li yıllarla birlikte ekonomik, siyasal ve toplumsal alanda geçirdiği dönüşümler ekseninde eğitim ve habercilik kavramları değerlendirilmiştir. Bu bağlamda, eğitim alanında ortaya çıkan değişimlerin ekonomi politik ve toplumsal arkaplanının irdelenmesi, eğitim haberlerinin içerik özelliklerinin değerlendirilmesi ve örnek olarak seçilmiş gazeteler özelinde Türkiye basınının eğitim haberciliğine yaklaşımının ortaya konulması çalışmanın genel çerçevesini oluşturmuştur. Çalışmadan elde edilen bulguların yorumu sonucunda ulaşılan sonuçlar, sadece seçilen gazeteler için genellenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yeni Sağ Politikalar, Medya, Eğitim, Eğitim Haberciliği, Metalaşma ve ÖzelleştirmetrYeni sağ politikalarMedyaEğitimTürkiye’de Yeni Sağ Politikalar Çerçevesinde Eğitim Haberciliğinin İçerikleri Üzerine Bir DeğerlendirmeAn Evaluatıon On The Contents Of Educatıon Journalısm Wıthın The Framework Of New Rıght-Wıng Polıtıcs In TurkeyArticle