Özdemir, Ferhat2024-03-082024-03-082023Özdemir, F. (2023). ACE öğretim döngüsü kullanımının 7. sınıf öğrencilerin çokgenler alt öğrenme alanındaki bilgi oluşturma süreçlerine etkisinin APOS Teorisi çerçevesinde incelenmesi. Yayınlanmış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya.https://hdl.handle.net/11616/88120Bu araştırma, ortaokul 7. sınıf çokgenler alt öğrenme alanında ACE döngüsüne dayalı öğrenme sürecinin, öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilenlerin kalıcılığına, geometriye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisini belirlemek, bu sürece yönelik öğrenci görüşlerini değerlendirmek ve ilgili alt öğrenme alanında bilgi oluşturma süreçlerini APOS teorisine göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda karma yöntem araştırmalarından açıklayıcı ardışık desen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Malatya ili Yeşilyurt ilçesinde bulunan bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 22'si deney, 24'ü kontrol grubunda yer alan toplam 46 öğrenci oluşturmaktadır. 4 haftalık uygulama sürecinde dersler deney grubunda ACE öğrenme döngüsüne dayalı olarak yürütülürken kontrol grubunda herhangi bir müdahale yapılmamış derslere mevcut müfredatın gerektirdiği şekilde devam edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Yordama testi, Çokgenler Başarı Testi, Geometriye yönelik öz-yeterlik ölçeği, odak grup görüşme formu ve klinik mülakat kullanılmıştır. Ayrıca mülakatlarda katılımcılardan elde edilen çalışma kâğıtlarından yararlanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde bağımsız ve bağımlı örneklem t-testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılırken, nitel verilerin analizinde ise içerik analiz ile betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin çokgenler alt öğrenme alanında soyutlama düzeylerinin ACE öğrenme döngüsüne göre şekillenen öğretimin gerçekleştiği grupta diğer gruba nazaran daha iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Benzer şekilde ilgili öğrenme alanında akademik başarı, kalıcı öğrenme ve geometriye yönelik öz-yeterlik inancı üzerinde ACE öğrenme döngüsüne göre şekillenen öğretimin daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca odak grup görüşmelerinde öğrencilerin ACE öğrenme döngüsüne yönelik olumlu görüşe sahip oldukları, öz-güvenlerinin ve derse olan ilgilerinin artığına dair görüş bildirdikleri görülmüştür. Son olarak elde edilen sonuçlara göre bu konuda çalışmak isteyen araştırmacılara ve uygulayıcılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.This study is carried out to determine the effect of the ACE cycle-based learning process, middle school 7th grade polygons in the sub-learning area, on students' academic achievement, permanence of learned, self-efficacy beliefs to geometry, evaluate students' views about this process and analyze the knowledge creation process according to APOS theory. For this purpose, the explanatory sequential design from mixed method research was preferred. The study group of the research consisted of a total of 46 students, 22 in the experimental group and 24 in the control group, who were studying in the seventh grade in a secondary school in Yeşilyurt district of Malatya province in the Spring Term of the 2021-2022 Academic Year. During the 4-week implementation period, while the lessons were carried out based on the ACE learning cycle in the experimental group, no intervention was made in the control group, and the lessons continued as required by the current curriculum. Prediction test, Polygons Achievement Test, Geometry self-efficacy scale, focus group interview form and clinical interview were used as data collection tools in the research. In addition, working papers obtained from the participants were used in the interviews. While the independent and dependent sample t-test and Wilcoxon signed-rank test were used in the analysis of the quantitative data obtained in the study, content analysis and descriptive analysis were used in the analysis of qualitative data. According to the results of the research, it was seen that the abstraction levels of the students in the polygons sub-learning area were at a better level in the group where the teaching shaped according to the ACE learning cycle was carried out compared to the other group. Similarly, it was concluded that the instruction shaped according to the ACE learning cycle was more effective on academic achievement, permanent learning and self-efficacy beliefs towards geometry in the related learning domain. In addition, in the focus group interviews, it was seen that the students had a positive view of the ACE learning cycle, and their self-confidence and interest in the lesson increased. Finally, according to the results obtained, various suggestions were made to researchers and practitioners who want to work on this subject.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessACE öğretim döngüsü kullanımının 7. sınıf öğrencilerin çokgenler alt öğrenme alanındaki bilgi oluşturma süreçlerine etkisinin APOS Teorisi çerçevesinde incelenmesiThe investigation of the effects of ACE instructional cycle on 7th grade students' knowledge construction processes in the subdomain of polygons within the framework of APOS TheoryDoctoral Thesis392