Genç, Gülten2020-08-092020-08-092015GENÇ G (2015). Investigation of the Relationships between Autonomous Foreign Language Learning, Learning Styles and Some Variables. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(1), 129 - 160.1301-37182458-8342https://hdl.handle.net/11616/17432https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/206112Öz: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin öncelikle, bağımsız öğrenme düzeylerinin ve öğrenme stillerinin nasıl bir dağılım gösterdiğini, cinsiyet ve yaş gibi faktörlerin önemli olup olmadığını açığa çıkarmaktır. Daha sonra, öğrencilerin bu iki konuya ilişkin bilgi düzeylerini çeşitli eğitim aktiviteleri yoluyla artırmak ve öğrencilerin kendi başlarına çalışabilme olanağı bulabilecekleri bireysel çalışma merkezlerinin oluşturulmasına yönelik ilkeleri belirlemektir. Bu amaçla planlanan çalışmanın örneklemini, üniversitenin çeşitli bölümlerinde okumakta olan 408 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplamak için değişkenlerin sorgulandığı bir bilgi formu ile "Bağımsız Öğrenme Kapasitesi Ölçeği" ve "Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri" kullanılmıştır. Toplanan veri, betimsel ve ilgileşimsel olarak çözümlenmiştir. Öğrencilerin yaklaşık yarısının bağımsız öğrenme düzeyinin yüksek olduğunu, öğrenme stillerinden en çok "değiştirme", en az "özümseme" stilini tercih ettikleri bulgulanmıştır. Bağımsız öğrenme ile cinsiyet arasında kızlar lehine bir ilişki olduğu saptanmış, ancak yaşla herhangi bir ilişki olmadığıgözlenmiştir. Öğrenme stilleri tercihleri ile yaş ve cinsiyet arasında da herhangi bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Ayrıca, bağımsız öğrenme ve öğrenme stilleri arasında herhangi bir ilişki olmadığısonucuna da ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında, öğrencileri bilgilendirici seminer ve çalıştay düzenlenmiş ve Bilimsel Araştırma Proje Biriminin desteğiyle öğrencilerin kullanımına yönelik bir bireysel çalışma merkezi oluşturulmuştur. Bulgular ışığında da, uygulamaya ve araştırmacılara yönelik bazı öneriler sunulmuşturtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessInvestigation of the Relationships between Autonomous Foreign Language Learning, Learning Styles and Some VariablesBağımsız Yabancı Dil Öğrenme, Öğrenme Stilleri ve Bazı Değişkenler Arasındaki İlişkinin AraştırılmasıArticle481129160206112