Kar, Eda BütünUzun, Elif Mercan2020-11-022020-11-022017KAR E. B,UZUN E. M (2017). Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Farklı Etnik Kökenden ve Sosyo- Ekonomik Sınıftan Öğrencilere Yönelik Tutumlarının Meslek Etiği Açısından Değerlendirilmesi2. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 76 - 85.1300-28992149-9683https://hdl.handle.net/11616/18539https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/257269Öz: Bu çalışma sınıf ve okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarındaki farklı etnik köken (Çerkez, Kürt, Arnavut) ve sosyo ekonomik düzeydeki (SED) ailelerden gelen çocuklara yaklaşımlarını mesleki etik değerler açısından detaylı bir şekilde değerlendirebilmeyi amaçlamıştır. Araştırmanın katılımcıları Samsun ilinin çeşitli bölgelerindeki okullarda görev yapmaktadırlar. Öğretmenlerden dördü okul öncesi, on biri ise sınıf öğretmenidir. Öğretmenlerin mesleki deneyimleri 8-30 yıl arasında değişmekte olup yedisi köy okulunda, sekizi ise il merkezinde bulunan okullarda çalışmaktadırlar. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Öğretmenlerin farklı etnik köken ve sosyo-ekonomik düzeydeki ailelerden gelen çocuklara yaklaşımlarını belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler ortalama olarak 30 ile 50 dakika arasında sürmüştür. Araştırmada elde edilen veriler betimsel veri analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan öğretmenlerin davranışları meslek etiği kodları üzerinden incelendiğinde en fazla eşitlik, tarafsızlık ve adalet gibi kodlarda ikileme düştükleri görülmektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSınıf ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Farklı Etnik Kökenden ve Sosyo- Ekonomik Sınıftan Öğrencilere Yönelik Tutumlarının Meslek Etiği Açısından Değerlendirilmesi2Article1827685257269