Koçoğlu, ErolErtürk, Mehmet2025-01-182025-01-182024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-5gis30GOyFR1A8DOzUCxYfCGrDTAtgVcgLFe_yXwLzYhttps://hdl.handle.net/11616/106031Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim DalıBu çalışma, dijitalleşme kavramının; 4. 5. 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarında hangi öğrenme alanlarında yer aldığını, hangi kazanım ve kavramlarla ilişkilendirildiğini belirlemek ve öğrenme alanlarında ele alınış sıklığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanı tarafından 4. 5. 6. ve 7. sınıf öğrencilerine dağıtılan ve eğitim öğretim sürecinde öğrencilere okutulan Sosyal Bilgiler Ders Kitapları oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini ise Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen 4.sınıf Ferman Yayıncılık ders kitabı, 5.sınıf ATA Yayıncılık ve MEB Yayıncılık ders kitapları, 6.sınıf ANADOL Yayıncılık ve MEB Yayıncılık ders kitapları, 7.sınıf Ekoyay Yayıncılık ve MEB yayıncılık ders kitapları oluşturmaktadır. Dijitalleşme kavramı son yıllarda önemini arttırırken, günlük hayatımızda her geçen gün daha fazla aktif olurken, Sosyal Bilgiler ders kitaplarında da dijitalleşme kavramının önem kazandığı ve bu kavrama daha fazla yer verilmiştir. Doküman analizi yönteminin kullanıldığı araştırmada; sırasıyla dokümanların belirlenmesi, belirlenen (ulaşılan) dokümanların orijinalliğinin kontrol edilmesi, verilerin analiz edilmesi ve elde edilen sonuçların kullanılması aşamaları izlenmiştir.This study has been conducted with the aim of determining the involution of the concept of digitalization in the learning areas of 4th, 5th, 6th, and 7th-grade Social Studies coursebooks, identifying the associated achievements and concepts, and determining the frequency of its treatment in the learning areas. In accordance with the purpose of the study, qualitative research has been used as a research technique. The universe of this study was comprised by Social Sciences Coursebooks distributed by the Ministry of National Education to 4th, 5th, 6th and 7th grade students and taught to students during their educational process. Examples of the study are the 4th grade Ferman Publishing coursebook, ATA publishing 5th grade coursebook and MEB publishing coursebook, 6th grade ANADOL publishing and MEB publishing coursebooks, 7th grade Ekoyay and MEB publishing coursebooks accepted by the Training and Education board of the Ministry of National Education. While the concept of digitalization has been increasing its importance over the last years and becoming more and more active in our daily life, this concept, which is also gaining importance in Social Sciences coursebooks, is being given more place. In the research using the document analysis method, respectively; the stages of determining the documents, checking the authenticity of the identified (found/reached) documents, analyzing the data and using the obtained results were followed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingSosyal bilgiler ders kitaplarının dijitalleşme bağlamında değerlendirilmesiEvaluation of the social sciences coursebooks in the context of digitalizationMaster Thesis1142882358