Topdemir, Esra AnuşSarıtaş, Seyhan ÇıtlıkBuyukbayram, Zeliha2024-08-042024-08-0420202147-7892https://doi.org/10.33715/inonusaglik.754113https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/420619https://hdl.handle.net/11616/89262Bu tanımlayıcı nitelikte araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin öz-etkililik-yeterlik düzeyleri ile akademikbaşarıları arasındaki ilişki incelendi. Araştırmanın evrenini, Siirt Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu HemşirelikBölümü öğrencileri (N=550) oluşturdu. Araştırma örneklemi, katılmayı kabul eden 342 öğrenci ile tamamlandı.Verilerin toplanmasında, birey tanıtıcı formu ve Öz-etkililik-yeterlik Ölçeği kullanıldı. Verilerindeğerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistik, t testi, ANOVA ve Pearson korelasyon analizi kullanıldı.Araştırmada, öğrencilerin yaş ortalaması 21.20±2.46 olduğu, %50’si kız olduğu, % 36’sı I . s ınıfta ö ğrenimgördüğü, %61.7’si hemşirelik mesleğini isteyerek seçtiği, %36’sı teorik derslerini yeterli bulmadığı, %74.6’sıuygulamalı dersleri yeterli bulmadığı, %45.9’u not ortalamasının 71-80 aralığında olduğu, %40.6’sı kendinikısmen başarılı bulduğu, %34.5’i çevresinin başarılarını etkilediğini, %58.8’i rahat, sakin disiplinli vesorumluluk almayı sevmeyen kişilik yapısına sahip olduğu tespit edildi. Öz-etkililik-yeterlik toplam puanortalaması 84.64±11.95 olarak tespit edilirken, Öz-etkililik-yeterlik ölçeği alt boyutlarında puan ortalamaları;davranışa başlamada 30.47±5.55, davranışı sürdürmede 26.07±4.58, davranışı tamamlamada 18.80±3.94,engellerle mücadelede 9.29±2.41 olarak saptandı. 2. sınıf öğrencilerinin Öz-etkililik-yeterlik toplam puanortalamaları, diğer sınıftaki öğrencilerden daha yüksekti. Araştırmada öğrencilerin öz-etkililik-yeterlikdüzeylerinin (Öz-etkililik-yeterlik toplam ve Engellerle Mücadele dışında) puan ortalaması, ortalamanınüzerinde olduğu tespit edildi. Öz-Etkililik-Yeterlik toplamı ve davranışı tamamlama alt boyut puanı ile derslerinnot ortalaması arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu saptandı.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-ETKİLİLİK-YETERLİK DÜZEYLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİArticle8383984910.33715/inonusaglik.754113420619